ghost7 Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 specs Asus a7n8x dlx rev 2 barton 2500 (uklokka) 1GB twinmos ram pc3200 (2x256 i dual og ein 512) PowerColor 9800pro terratec tvkort disker: maxtor 120GB ibm 120GB western digital 120GB sata asus brenner 52x dvd msi enermax silent plus series 431W eheim 1250 pumpe alt i eit colorcase medium tower som er støydempa med beQuiet matter. kjøler foreløbig berre cpu og gpu, psu kjem etterkvart når eg tørr å ta stege til å lodde i den. harddisk kjøleblokker nesten ferdig men må vente pga eksamen om ei veke. bmw(516 eller 520) radiatoren står utan vifter so tempen er ikkje den laveste men det gjaldt å bygge ein STILLE pc. cpu load 44, ved surfing 38( utan vifter vel og merke) skjermkortet har eg ikkje sjekka tempen på. må feste sensoren ein plass har ikkje gidda å gjorte det enda meget fornøyd med støynivået. må pakke inn pumpa so er den heilt lydlaus ja reagert på det der med lodding av aluminium som du kanskje ser på din eigen tråd... men dei på mekken kan kasnkje sveiese det for deg... Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Er det noe vanskeligere å lodde på aluminium enn kobber da?... ghost7: Har du ikke tenkt å vannkjøle northbrigde? Husker ikke om det var vifte der på det hovudkortet. Hvis det ikke er det, er det vel ingen vits i å vannkjøle så lenge du ikke skal overklokke btw... får du opp bilder snart? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 det går ikkje an å lodde aluminium. ein må sveise det... det er ingen vifter på NB og den holder seg på 25 grader so då trenger den ikkje noko blokk enda... skal vel overklokkes når pcen byrjar å bli gammal... bilder kjem når kamera kjem frå komplett. brukta faren sitt kamera i jula... ver tolmodig... oppdaga at blokken min på cpu leker so eg byta til den gamle for i dag heilt til silikon er blitt tørr... Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 ok, klarer ikke å vere tolmodig:) lot du blokkene stå å gå noen dager før du testet dem i maskinen? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 ja blokken stod i eit døgn tolv timer med vatn utan trykk og etterpå med pumpa på .. men det var vistt for lite. bruk silikon med ein gong når du er ferdig og vent til den er hard so test den då sparer du tid... Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 aluminium må loddes med en annen type loddetinn for at det skal sitte. derfor kommer jeg til å bruke lim på alublokkene mine. det er ogs mulig at jeg gjenger opp nedre delen av de og bruker bolter. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 åå?? korleis loddetinn da? har aldri høyrd om lodding av alu, berre sveising.... Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 en med en annen legering. vet ikke hva. har satt elektro læreren min på saken.. skal melde tilbake hvis jeg finner noe. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Har leitt på jernia og all slags jernvare burtikker, men ingen har en fresbor til metall. Og ihvertfall ikke 5mm.. Noen som har testet dremel og fres? Det er det eneste jeg har funnet... Men han kunne ikke garantere at jeg ville klare å frese i kobber med det.... Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 kva har du tenkte å frese da? kanalene mellom hola? dremelen burde gå bra for det. kopar er ikkje so gale å frese... tar litt tid... har ikkje vurdert å finne ei lita sirkal sag for dremelen for å gjere den jobben? Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 kanalen mellomhola ja.. no har jeg ikke dremel, må kjøpe en isåfall.. Va det meisel du brukte? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) meisel ja. ein brei og small altså _______________ |______________| smal (dette er spissen altså...) brei då får du fin effekt og alt blir bra Endret 16. januar 2004 av ghost7 Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 sånn då fekk eg ta bilder av kjlingen... ikkje so veldig vakkert men det skulle ikkje bli det heller.. men stille er det http://www.ghost7.tk/ lenge leve min stille pc! Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Såg greitt ut det der:) Du liker å bruke mye lim på blokkene ser jeg...hehe.. Alt for å få det tett.. Ska se om jeg får ut noen bilder i løpet av helga... Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 det er silikon. og eg gjorde det for eg måtte tette den fleire ganger. var so irritert den siste gangen at eg tok litt hardt i....men ingenting leker no...skal sikkert lage blokkene på nytt med litt finere utforming...må noken blokker til før ein klarer å lage ein man er stor fornøyd med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå