Smidt Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 lurte på en sak. jeg har f.eks. en windows logo. jeg redigerer bort feltet hvor det står windows og skriver inn f.eks. mitt navn. er dette lovlig? i såfall, er det også lovlig å legge ut på nettet? har ikke microsoft noen rettigheter? eksempel. vil selvfølgelig ta den bort med en gang hvis dette ikke er lov.. Lenke til kommentar
designerus Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Ikke lov å kopiere og modifisere. I dette tilfelle er det ulovlig. Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Selvfølgelig er det brudd på opphavsretten, men hvis du er student/elev e.l. så kan du vri deg unna med en paragraf som sier at opphavsretten på bilder (vet ikke om det gjelder annet enn bilder) oppheves for studenter/elever i forbindelse med utdanning Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Tviler vel egentlig på at det er noen lov ang. dette... Hvem andre enn deg kan egentlig vite at du ikke har lagd hele logoen i photoshop? Windows logoen er jo ikke av de mest avanserte å lage heller... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 lurte på en sak. jeg har f.eks. en windows logo. jeg redigerer bort feltet hvor det står windows og skriver inn f.eks. mitt navn. er dette lovlig? i såfall, er det også lovlig å legge ut på nettet? har ikke microsoft noen rettigheter? eksempel. vil selvfølgelig ta den bort med en gang hvis dette ikke er lov.. Tror ikke akkurat at WinXp.no har bedt om særtillatelse til dette. Eller at alle disse gfx/oc osv sidene skriver å spør om de kan få bruke nVidia, ATI, AMD eller Intel sin logo. Det står jo alltid noe slikt som; The name Microsoft and The [winlogo.img] are trademarks by The Microsoft Company and copyrighted its legitime owners. (Dikta bare opp noe, men noe i den duren). Det finnes jo helt sikkert lover mot det, men jeg tror ikke du trenger bekymre deg, da såpass mange tusen andre gir blanke. Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Tviler vel egentlig på at det er noen lov ang. dette... Hvem andre enn deg kan egentlig vite at du ikke har lagd hele logoen i photoshop? Windows logoen er jo ikke av de mest avanserte å lage heller... Selvfølgelig er det en lov mot dette. logoen er et varemerke... alt som er laget, om det bare er en krusidull av treåringen min, er åndsverk, og åndsverk er beskyttet av loven Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 (endret) her kom det mange svar fort!! takker. får vel ta ned logoen igjen da. ikke det at jeg hadde tenkt å bruke den som header eller noe. var bare litt artig EDIT: er vel egentlig logisk nok sånn. får vel følge reglene på dette området da. Endret 27. november 2003 av Smidt Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Når vi er ferdige med å rette pekefingeren så tviler jeg på at det er noen som kommer til å reagere. I værste fall får du vel en skarp mail fra M$ med en "anmodning" om å fjerne bildet snarest. I alle fall hvis det kun er en personlig hjemmeside. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Når vi er ferdige med å rette pekefingeren så tviler jeg på at det er noen som kommer til å reagere. I værste fall får du vel en skarp mail fra M$ med en "anmodning" om å fjerne bildet snarest. I alle fall hvis det kun er en personlig hjemmeside. skulle bare i såfall vært et lite bilde i et bildegalleri på en personlig hjemmeside. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Her er noe jeg fant i Copyright Clearance Center: Is it hard to get a copyright? No, it's easy. Under U.S. law, anything original and creative - yes, even your diary, memos, personal correspondence - is protected by copyright. This protection is automatic, from the moment you create something, whether on paper or electronically. So, why bother to register your copyright with the federal government? Well, for one thing, it makes you eligible to receive "statutory damages" which could reach as high as $100,000 per infringement. Endret 27. november 2003 av fenderstratguitarplayer Lenke til kommentar
JackT Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ikke lov å kopiere og modifisere. I dette tilfelle er det ulovlig. Kopierte / modifiserte ikke du et firmanavn til ditt eget "firma"? Hvor er forskjellen? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=132759&hl= Lenke til kommentar
designerus Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ikke lov å kopiere og modifisere. I dette tilfelle er det ulovlig. Kopierte / modifiserte ikke du et firmanavn til ditt eget "firma"? Hvor er forskjellen? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=132759&hl= Ralph er navn. Roussous er etternavn. Det er ikke noen copyright på disse navnene, ok?... Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Så lenge du kan vise tilhørlighet til etternavnet står du fritt til å bruke det Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) En ting som slo meg i farta...TVN og Novell Edit: Eller burde jeg si, Novell og TVN... Endret 29. november 2003 av PiRANhA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå