Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Muttertrekker på batteri?

Dubious

Anbefalte innlegg

Nå da vi er kommet til sesongen for dekkskifte så hadde det vært kjekt med muttertrekker, på batteri

Vi har luft på arbeid, men det er så mye stress at det blir enklere å gjøre jobben manuelt (ligger ikke klart til bruk)

Har vurdert å bare løsne boltene og bruke "vanlig" borrmaskin for å skru de ut så det blir noe lettere, men muttertrekker er en av de "kjekt å ha"

Har lest meg opp litt og det er mange svar, men ingen som har truffet meg helt, bortsett fra at jeg fant en jeg likte, Milwaukee M18 ONEIWP12

Problemet er nok at den er i det dyreste laget..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du 18V batterier i et eksisterende system? 'Nakne' verktøy (Uten batterier) er ofte mulig å finne av de mer seriøse verktøyleverandørene.

Hvis du har bruk for andre verktøy så kan du av og til finne mer alminnelige verktøy som driller og elektriske skrutrekkere så rabattert at hele pakken bare koster litt mer enn differansen mellom en muttertrekker uten batteri og en med.

Har du egentlig behov for one-key, det er mer for å finne igjen verktøy i en stor verkstedshall. Samme med låsepinne, fint når man er i et stilas og virkelig ikke vil miste pipene av verktøyet, men irriterende når man skal bytte pipe.

Endret av sverreb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjør de nok ikke. God unnskyldning for å starte på et makita, hitachi eller milwaukee system. Du kan finne en pakke med lader to batterier, skrutrekker og drill for litt over 4000. Legg på en batteriløs muttertrekker så er ikke totalprisen avskrekkende mye høyere enn en komplett muttertrekkerpakke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Billigste Bosch pakken fant jeg på nett til underkant av 6000

Milwaukee finner jeg kun i firmabutikker uten pris (krever registrering med org. nummer)

Så da blir det å kjøre seg en tur til diverse utsalgssteder på Mandag

Evnt. så får jeg firmaet til å kjøpe inn for meg så sparer jeg momsen

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Ryobi til hobbybruk i flere år nå. Er veldig fornøyd i forhold til prisen. 

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/dekkverktoy/batteridrevne-mutterstrammere/muttertrekker-000307/

http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/tilbehor-til-elektrisk-verktoy/lader/batterilader-000148/

http://www.jula.no/catalog/hage/hagemaskiner/tilbehor-for-hagemaskiner/batterier/batteri-000287/ evt går for 2 sånne batterier så du alltid har et som er oppladet. 

Om du vil ha drill i tilegg for eksempel så kan du bruke samme batteriene. 

Lenke til kommentar

Er den nødt til å være med batteri? Hvis den kun skal brukes i garasjen, og ikke skal koste alt for mye, ville jeg ha kjøpt en elektrisk á la denne fra Biltema.

Jeg brukte en del tusenlapper på Hitachi BAT WR 18DBDL for et par år siden, og ser i ettertid at med min bruk - nesten utelukkende i garasje - kunne jeg heller brukt pengene på en kablet variant. Det er helt supert med en muttertrekker til hjulskift og annen mekking, men det at den skulle ha batteri var nok styrt av "kjekt å ha"-tankegangen da jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

Å kjøpe de batteridrevne er nok mer relevant om du har flere verktøy som kan dele på batteriene. En batteridreven drill og skrutrekker er nyttige verktøy til mye rart, så om man har dette i 18V utgave er ikke en batteridreven muttertrekker i samme serie så veldig dyrt (Men blir nok mer enn biltema priser), kablete muttertrekkere i samme kvalitet kan fort bli langt dyrere. 

Muttertrekkere under 400nm høres også ut som noe som kan få trøbbel med å løsne litt vanskelige bolter. Går vel gjerne fint om man har montert selv med riktig moment og pasta, men om man får løs hjulet som er dradd på av en gorilla med lufttrekker etter en vinter kan være litt mer usikkert.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Går under kjekt å ha, og når en først skal kjøpe noe, så kjøp noe skikkelig som kan utvides

Bare synd at bosch ikke har muttertrekker på sin grønne serie

Angående maskin på strøm, da kan jeg likeså da muttertrekkern på luft som firmaet har og da blir det kun min egen bil og kun på arbeid

Rakk ikke å se på maskiner i dag og tviler på at jeg gjør det i morgen, men har tenkt tanken å bare bruke skrumaskina, jobben blir lettere, en må bare løsne for hånd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...