Svenz0r Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Skrives alle eksamensoppgaver i høgskoler och universiteter i nynorsk? Jeg er halvnorsk, har aldri bodd i norge men lurer litt på å lese der men så fikk jeg høre at eksamensoppgaver skrives i nynorsk - noe jeg ikke er så flink i (har ingen erfaring i det). Er egentlig ikke så flink i å skrive på bokmål heller men det kommer i hvert fall tillbake da jeg vært noen uke i norge. Lenke til kommentar
passionforrelaxing Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Jeg er litt usikker, men tror det er to versjoner, hvor det er en på bokmål og en på nynorsk. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Jeg har alltid fått norske eksamener på bokmål og har alltid skrevet besvarelsene på bokmål. Så sant eksamenen er norsk, skal du alltid få oppgaven og svare på den målformen du fortrekker. Og så vidt jeg husker fra UiO, som kanskje gjelder flere untdanningsinstitusjoner, kan du også skrive besvarelsen på et annet nordisk språk eller engelsk hvis du foretrekker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå