Intox Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 (endret) Jeg fikk levert en defekt PSU som del av en Komplett-PC. Sendte hele PC'en i retur, og ba om en spesifikk strømforsyning for å erstatte denne. De monterte en helt annen, dvs ikke samme som jeg hadde, og ikke den jeg ba om pga det de kalte "Intern kommunikasjonssvikt" noe jeg forøvrig har svart på hvitt. 2 uker uten brukbart produkt fordi PSU'en var defekt, og sikkert nye 2 uker pga denne "interne kommunikasjonssvikten"... Har jeg noe krav på kompensasjon for tapt brukstid her? Takker for svar! Endret 11. oktober 2016 av Intox Lenke til kommentar
tingo Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Forbukerkjøp eller bedriftskjøp? Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Du har kanskje bedre sjanse for å få svar om du poster spørsmålet ditt i juss heller. Kan forsåvidt si at det hørtes usannsynlig ut at de skulle gi deg noe kompensasjon for dette Lenke til kommentar
Intox Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2016 Forbrukerkjøp. Er jo helt feil at jeg straffes fordi de har gjort en tabbe, men det er kanskje ikke noe å gjøre med.. De straffes i det minste litt ved at de må betale frakt fram og tilbake for hver eneste gang de gjør feil. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Forbrukerkjøp. Er jo helt feil at jeg straffes fordi de har gjort en tabbe, men det er kanskje ikke noe å gjøre med.. De straffes i det minste litt ved at de må betale frakt fram og tilbake for hver eneste gang de gjør feil. Sånn er det å handle på nett. Gå til din lokale datasjappe neste gang. De blir ikke å kompensere deg for at du ikke har kunne spilt csgo og sett på porno de siste fire ukene. Kanskje de spanderer mellomlegget til den dyrere strømforsyninga, eller gir deg rabatt når du handler der neste gang. Endret 12. oktober 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
Intox Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2016 Forbrukerkjøp. Er jo helt feil at jeg straffes fordi de har gjort en tabbe, men det er kanskje ikke noe å gjøre med.. De straffes i det minste litt ved at de må betale frakt fram og tilbake for hver eneste gang de gjør feil. Sånn er det å handle på nett. Gå til din lokale datasjappe neste gang. De blir ikke å kompensere deg for at du ikke har kunne spilt csgo og sett på porno de siste fire ukene. Kanskje de spanderer mellomlegget til den dyrere strømforsyninga, eller gir deg rabatt når du handler der neste gang. Bra spådd! De spanderer mellomlegget ja, som ble på rundt 500kr. Ganske fornøyd med det. Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Selv om du ikke spesifiserer produktforskjellene, fra original til erstatter vare, skulle 500 kr være en brukbar løsning. Forøvrig, forbrukerkjøpsloven gir ikke forbrukeren fortrinnsrett for ulempe/ubehag ved tapa av date eller redusert brukstid, med mindre enn at salgsleddet har utført grovt overlegg/feilaktig kundebehandling. 2 uker er "innafor" det som beregnes for rep tid, fra du sender varen til du mottar varen i retur. Mn kan kreve en tilsvarende vare i tilfeller der tiden for reparasjon strekker seg ut over 7 arbeidsdager, slik som ved rap av mobiltelefoner. Men, de fleste brukere av pc relaterte produkter her ofte egne oppsett, egne programvare i bruk, og erstatter vare i rep-tiden synes som vanskelig å kunne utnytte, med mindre man tok ut dine harddisker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå