Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin "lagger" når jeg gjør flere ting på en gang.

Anbefalte innlegg

Vansklig å lage en god tittel, men problemet merket jeg når jeg var på twitch i dag mens jeg spilte WOW på den andre skjermen. Sakte men sikkert så begynte twitch å "henge", måten jeg sjekker om det kun er twitch på er å merke tekst på f.eks. VG med å dra over med musa og da kommer den "boksen" hvor teksten er markert hengende etter.

Hvis man skal merke en setning på VG så følger somregel det man merker rett etter musen, men nå henger det altså bak. Samme problemet som når man f.eks ikke har installert grafikkdrivere.

Det går over etter litt, kanskje 2 minutter, og skjer kun om jeg spiller noe på den andre skjermen samtidig.

Specs: 

- Intel Core i7-6800k (clean uten overklokking stabil temperatur på mellom 30 og 50)

- Geforce 1070 (clean med nye drivere samt. core temp på 60-65 grader når ulykken inntreffer)

- 16GB ram og ett over middels godt hovedkort, men regner ikke med noen av disse er problemet.

Samtlige er kun 2 mnd gammelt. Noe mer info som trengs så skal jeg svare på det.

Jeg trodde jo det var en overopphetingsfeil, siden alt tydet på det.. men har sjekket temperaturer og det skal være godt innafor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, jeg har en INTEL SSD og en Samsung SSD 850 EVO 1TB, windows 10 ligger installert på INTEL SSD'en.

Liten oppdatering, vifta fungerer som den skal i GPU, temperatur på SSD ligger på mellom 20 og 25 grader.

Prøvde å presse på med å streame noe i 1080 mens jeg spilte wow på windowedfullscreen på 2nd monitor, så henger det etter når jeg skal markere mye tekst igjen. Så virker det som det bare går over etterhvert....

Endret av Paulex
Lenke til kommentar

Slå på background FPS, lås den til 60 elns, det løste mitt problem, da jeg alt tabber veldig ofte til chrome (20+ tabs) og ja andre ting.

WoW surger GPU, mitt gpu står alltid på 99% og det skapte problemer på surfing og twitch, og sånt.

Du trenger ikke så mange fps in-game når du ikke selv ser dit, prøv dette, kanskje det løser problemet ditt også? dunno, gl  :thumbup:

Lenke til kommentar

Har max background FPS til 30, prøvde å maxe foregrounds til 60 uten at det hjalp. Det som er rart er at det nylig har blitt ett problem. Vet ikke helt hvorfor, har alltid spilt wow og hatt twitch på "high" settings på andre skjermen. Så er ikke så mye at jeg alt tabber og står i, er mest en konstant setup som plutselig ikke vil virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...