LMH1 Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Hei, vet noen priser på mastercard\visa på butikker\nettbutikker etc? Må butikkene betale rundt 35 kr per betaling på slike kort? Derfor må man betale på posten.no hvis man bruker kredittkort på postkontor men ikke på nett? Derfor i norge\sverige slipper vi å betale per kjøp. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Må butikkene betale rundt 35 kr per betaling på slike kort? Derfor må man betale på posten.no hvis man bruker kredittkort på postkontor men ikke på nett? Derfor i norge\sverige slipper vi å betale per kjøp. Hva i huleste er det du mener? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Det som betyr noe for deg er hva du må betale ved de ulike typer bruk av kort. Les betingelsene for dine kort. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Alle butikker som tilbyr deg å betale med visa/mastercard betaler en viss prosentsats av omsetningen i gebyr til visa/mastercard. Det er dog ingenting du som kunde trenger å tenke på. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2016 Jo det har faktisk det, da jeg må betale rundt 50 kr å betale med kredittkort hos posten. Så Svein_Jarle tror du posten får det langt billigere? Da jeg vet utlanske matbutikker ikke tar mastercard så det må være med tanke på kostnader enten har de ikke råd. Eller får de ikke noe god avtale. Da det snakkes i 2020 det blir slutt på kontanter da må man bruke kort da er det viktig det ikke koster noe særlig eller er vesentlig ulempe. Da jeg ikke tro posten tar apper eller vennebetaling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Da jeg vet utlanske matbutikker ikke tar mastercard... Hva er det du surrer med her? Jeg har betalt med MC i utenlandske matbutikker hundrevis av ganger, aldri opplevd noen som ikke tar det. Jo det har faktisk det, da jeg må betale rundt 50 kr å betale med kredittkort hos posten. Jeg gjentar: LES BETINGELSENE FOR DINE KORT Når du "betaler" med kredittkort på Posten, regnes dette som kontantuttak, og du får gebyrer deretter. Hva Posten betaler eller ikke er helt irrelevant. Endret 12. oktober 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Det har jeg gjort, men syns det er urimlig 1% av beløpet + 35 kr i gebyr hvis det snakk om 100-150 kr i frakt. Da hvis posten hadde betalt dette slik i butikk kanskje kun måtte betalt 1% av beløpet. Dette er kanskje ikke stort problem i dag da man kan betale med kontanter men i 2020 kan det bli fusterende og bli tvunget til dette. Godt mulig løsningen blir å bestille på posten.no men er vanskelige med brev. Endret 12. oktober 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 De fleste "postkontor" er nå i butikk, så du har stort sett valget om å ta ut penger i butikk, så betale på posten med kontant, gebyrfritt Mange firmaer som ikke tar kredittkort i det hele tatt (posten og polet gjorde det ikke før) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2016 Det er ikke mulig i praksis med remember, man kan kun kjøpe varer ikke ta ut penger i butikk. Vet ikke mastercard har denne begrensinger for å tjene penger. Eneste mulighet er butikken må selge meg vare å returnere på åpenkjøp men det er jo tungvint. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Løsningen er å skaffe deg bankaxept, som alle andre bruker. Hjelpe meg. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Enkelte gjør det så tungvindt som mulig, for så å klage her etterpå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Det har jeg gjort, men syns det er urimlig 1% av beløpet + 35 kr i gebyr hvis det snakk om 100-150 kr i frakt. Dersom du synes gebyret er urimelig, foreslår jeg at du slutter å bruke kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå