H?rselsvern Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Hei. Er i den posisjon at jeg har bestilt endel reiser som jeg ikke har foretatt enda med et kort som nå er ødelagt. Er det slik at jeg kan bestille nytt kort uten at reisene berøres av dette? Bruker ikke kredittkortet som boardingkort på noen av reisene, men har brukt kortet som betaling på et hotell. Betalingen er gjennomført og forhåndsbetalt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Kortet representerer kontoen og det som har skjedd på kontoen blir ikke berørt av at du bestiller nytt kort Lenke til kommentar
freddyen Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Jeg anbefaler at du tar vare på det ødelagte kortet til reisen er gjennomført. Noen av hotellsidene krever at kredittkortet som er brukt for betaling kan forevises ved innsjekk. I praksis skjer dette sjeldent, men det er nok best å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2016 Nå ser jeg at kortet faktisk ikke er blitt belastet, regnet med det var blitt gjort siden det var non refundable.. Vil dette blir et problem allikevel ? Lenke til kommentar
freddyen Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 (endret) Hei igjen Jeg har selv akkurat fått et erstatningskort fra Bank Norwegian. Der fungerer det slik at både gammelt og nytt kort er aktivt i en overgangsperiode. Hos Bank Norwegian er perioden på 30 dager. Overgangsperioden forutsetter at du har oppgitt at kortet er ødelagt. Om du melder det tapt eller stjålet vil kortet sperres umiddelbart. I tilfelle flybilletter som ennå ikke er trukket skal det holde å kontakte flyselskapet for å endre kredittkortet på kontoen din. Det samme gjelder for hotell, men her kan du gjerne sjekke at det faktisk er hotels/expedia/osv som krever betaling for oppholdet. For noen hoteller/priser betaler du direkte til hotellet ved ankomst. Endret 11. oktober 2016 av freddyen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Nå ser jeg at kortet faktisk ikke er blitt belastet, regnet med det var blitt gjort siden det var non refundable.. Vil dette blir et problem allikevel ? På minst et av mine kort blir beløpet "borte" en stund i nettbanken når status endres fra Reservert til Belastet. Kan gå en dag fra det stod som reservert til det kommer tilbake som belastet. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2016 Hei igjen Jeg har selv akkurat fått et erstatningskort fra Bank Norwegian. Der fungerer det slik at både gammelt og nytt kort er aktivt i en overgangsperiode. Hos Bank Norwegian er perioden på 30 dager. Overgangsperioden forutsetter at du har oppgitt at kortet er ødelagt. Om du melder det tapt eller stjålet vil kortet sperres umiddelbart. I tilfelle flybilletter som ennå ikke er trukket skal det holde å kontakte flyselskapet for å endre kredittkortet på kontoen din. Det samme gjelder for hotell, men her kan du gjerne sjekke at det faktisk er hotels/expedia/osv som krever betaling for oppholdet. For noen hoteller/priser betaler du direkte til hotellet ved ankomst. Det er faktisk kort hos bank norwegian det gjelder Så begge er gyldige i 30 dager altså, det er jo greit å vite, men det er over 30 dager til en av reisene.. Kortet er sånn delvis delt i 2, men fungerer, så tror jeg bare holder ut med det ett par mnd til, virker som det er det enklete Nå ser jeg at kortet faktisk ikke er blitt belastet, regnet med det var blitt gjort siden det var non refundable.. Vil dette blir et problem allikevel ? På minst et av mine kort blir beløpet "borte" en stund i nettbanken når status endres fra Reservert til Belastet. Kan gå en dag fra det stod som reservert til det kommer tilbake som belastet. Det er ikke borte blitt borte fra kortet heller, så antar de tar kredittinfo som sikkerhet og belaster/reserverer når oppholdet foretas. Har opplevd det tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå