TKongen Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hvilken konspirasjonsteori? Jeg bare påpeker en veldig beleilig tilfeldighet.. Hva med de landene som har kjøpslov som gjør garantitid delvis ugyldig, programmerer de tlf slik at de varer lenger i de landene? Kjenner en drøss med folk som har 6, aldri hørt om problemet, og kjøpte selv en 6 for to år siden, den funker visstnok fint enda. Den burde jo ha fått det problemet sånn beleilig nå i høst. Nå er den jo åpenbart ikke programmert til å feile. Selve brikken er det ingenting galt med, men loddingen er svak. Og du kan beregne det når du lodder. Hvis du lodder den svakt med vilje, så vil du kunne si at de som mister telefonen sin mye vil ha høy sannsynlighet for kontaktfeil etter ca 2 år. Det vanligste som rykter is elektronikk er jo kondensatorer. De har en rating på seg. Selskapene vet hvor mange lenge de kan brukes før de statistisk begynner å ryke. Denne ratingen endres med varme. Så du kan putte en kondensator som bør vare i 5 år på et ekstra varmt sted i elektronikken din, og plutselig varer den 3 år. Da vil de fleste feile etter 3 år, men noen vil feile lenge før, og noen vil vare 10 år. Du kan ikke bestemme slikt nøyaktig. Så slike ting er lett å få til. Selskaper lager også forskjellige modeller for forskjellige markeder. En kan lett gjøre Europa versjonen helt fin, for så å lage en som feiler og sende den til USA. Ikke veldig vanskelig. Eller la oss si at dette er noe Apple gjorde med vilje. De kan la være å kommentere det. Ledningsbrudd er noe som sannsynligvis skjer etter tøff fysisk behandling, som fall. Noe som kan bety at skjermen stopper å virker etter at du mistet den. Da er det rimelig å anta at du er skyld i feilen. Så hvis 10% leverer inn telefonen i Norge for reparasjon eller erstatning vil de fortsatt tjene bra på det. Og ellers har vi masse folk på forumet her som har klaget over feil på sin iPhone 6. Vi hadde en sist tråd som fikk feilen på 3 iPhone 6er på RAD! Det endte opp med at han fikk en 6S Plus. Så det å mene at feilen ikke er utbredt fordi dine venner ikke har det tror jeg ikke helt fungerer. Det finnes og kun en grunn til at selskaper ikke innrømmer feil, om de lagde feilen med vilje eller ikke: De vil ikke at folk skal vite om det og krever å få enheten reparert. De vil ikke tape penger, fordi de vet de må betale det. Hvordan har det seg at folk som leverer inn iPhone 6 får den reparert, men selskapet ikke innrømmer at det er en feil? Veldig kritikkverdig. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Forstår ikke helt hva Apple drøyer med her? Om det er påviselig at det er snakk om "produksjonfeil" så er det vel bare å bytte de aktuelle modellene? Dette gjelder vel neppe mer enn et knipe iPhone 6 modeller. De har jo solgt i bøtter og spann, og jeg har hvertfall ikke hørt om så fryktelig mange som har opplevd dette problemet. Men den svære pengebingen Apple sitter på så skulle man tro de var bedre tjent med å være raske, effektive og imøtekommende. Bare få telefonene byttet fremfor å fremstå som gniende gjerrigknarker. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Ingen kan sikre seg 100% mot produksjonsfeil, men det er håndteringen av situasjonen som skiller god service fra dårlig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Forstår ikke helt hva Apple drøyer med her? Om det er påviselig at det er snakk om "produksjonfeil" så er det vel bare å bytte de aktuelle modellene? Dette gjelder vel neppe mer enn et knipe iPhone 6 modeller. De har jo solgt i bøtter og spann, og jeg har hvertfall ikke hørt om så fryktelig mange som har opplevd dette problemet. Men den svære pengebingen Apple sitter på så skulle man tro de var bedre tjent med å være raske, effektive og imøtekommende. Bare få telefonene byttet fremfor å fremstå som gniende gjerrigknarker. Det er ikke sikkert, om folk forsvarer de i tykt og tynt, og synes det er greit, så har de ikke så mye å tjene på å gi god service. AtW Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Finnes vel ikke et selskap i verden som ikke mister kunder om de ikke forsøker å ytre god kundeservice. Selv om alle produsenter har sine horder av tilhengere som vil kjøpe produktene uansett hvilken kundebehandling de måtte få så finnes det nok ikke et eneste selskap i denne verden som sitter på en kundebase hvor samtlige er 100% lojale, ergo vil du jo miste kunder om du ikke forsøker å yte god kundeservice. Dette gjelder jo naturligvis også Apple. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Finnes vel ikke et selskap i verden som ikke mister kunder om de ikke forsøker å ytre god kundeservice. Selv om alle produsenter har sine horder av tilhengere som vil kjøpe produktene uansett hvilken kundebehandling de måtte få så finnes det nok ikke et eneste selskap i denne verden som sitter på en kundebase hvor samtlige er 100% lojale, ergo vil du jo miste kunder om du ikke forsøker å yte god kundeservice. Dette gjelder jo naturligvis også Apple. Ja, det har du selvsagt rett i, men det kan tenkes at de ikke mister mange nok til at det er verd å yte den servicen. AtW Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 I noen saker så bytter jo Apple batterier, harddisker ol. I andre saker så gjør de ikke. Så da må det jo være en verdivurdering som ligger bak kan jeg tenke meg. Hvor mye koster det å fikse det kontra hvor mange misfornøyde kunder du får. Er ikke sikkert at folk blir mer misfornøyde med denne saken, om de ikke vet at det er produksjonsfeil. Hvis du tror det er din egen feil, så blir du ikke misfornøyd med Apple. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg