skidd Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Hei. har fått til og flytte alle brukere fra en gruppe til en annen, men jeg må også få til og flytte gruppene som er medlem av gruppeA over til gruppeB. Her er det som er til flytting av brukere. Get-ADGroupMember "GruppeA" | Get-ADUser | Foreach-Object { Add-ADGroupMember -Identity "GruppeB" -Members $_ Remove-ADGroupMember -Identity "GruppeA" -Members $_ } Hvordan får jeg ordnet det? Takk for svar. Lenke til kommentar
dyksleksi Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hei! Testet denne koden og det fungerer hos meg $from = "gruppea" $to = "gruppeb" $grps = Get-ADGroupMember -Identity $from ForEach ($grp in $grps.objectguid){ Add-ADPrincipalGroupMembership -Identity $grp -MemberOf $to Remove-ADGroupMember -Identity $from -Members $grp -Confirm:$false } Lenke til kommentar
dyksleksi Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Som oneliner: Get-ADGroupMember -ide "GruppeA" | % {Add-ADPrincipalGroupMembership -ide $_.ObjectGUID -me "GruppeB"; Remove-ADGroupMember -id "GruppeA" -me $_.ObjectGUID -con:$false} Endret 12. oktober 2016 av inside_675716 Lenke til kommentar
skidd Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 Hei. beklager for sent svar, men den onelineren fungerte som bare juling, takk skal du ha, sparte meg for mange timer med arbeid xD Lenke til kommentar
dyksleksi Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Hei. beklager for sent svar, men den onelineren fungerte som bare juling, takk skal du ha, sparte meg for mange timer med arbeid xD Gull! Bare hyggelig å kunne hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå