Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Leier leilighet, huseier skal selge. Problemer vedrørende 'styling' og eiendeler.


Stoddart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvor i landet bor du? Sjekk juss-buss eller jusshjelpa. De ligger i Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø.

Drammen ;-)
Ta kontakt med juss-buss.
Desverre stengt for nye saker frem til 28.Okt

 

Men satser på å møte opp i tide til advokatvakten i Drammen på Torsdager :-)

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Bare vær obs på at du ikke trenger å betale for november selv om du ikke har fått advokathjelp før forfallsdato. Bare hold tilbake betalingen og prøv å ikke la dere stresse om/når utleier klikker. Dere får nok advokathjelp til å forklare utleier det som trengs.

 

Det er null vits å gi noe mer enn dere behøver. Dere får uansett ikke noen bra referanse fra han, samme hvilken snillhet dere stiller med nå, så det gjelder å få nøyaktig det dere har krav på i henhold til loven.

Lenke til kommentar

Bare vær obs på at du ikke trenger å betale for november selv om du ikke har fått advokathjelp før forfallsdato. Bare hold tilbake betalingen og prøv å ikke la dere stresse om/når utleier klikker. Dere får nok advokathjelp til å forklare utleier det som trengs.

 

Det er null vits å gi noe mer enn dere behøver. Dere får uansett ikke noen bra referanse fra han, samme hvilken snillhet dere stiller med nå, så det gjelder å få nøyaktig det dere har krav på i henhold til loven.

Referanse trengs strengt tatt ikke lenger. Vi er allerede på god veg inn i ny leilighet, som nok blir den siste vi leier :-)

 

Jeg har gått litt lei av å prøve å finne løsninger, og trodde egentlig vi var ferdig ettersom nøklene skal leveres om noen dager, men neida.

 

Jeg venter egentlig bare på at det skal dukke opp noe i forbindelse med depositumet nå.

Lenke til kommentar

 

Bare vær obs på at du ikke trenger å betale for november selv om du ikke har fått advokathjelp før forfallsdato. Bare hold tilbake betalingen og prøv å ikke la dere stresse om/når utleier klikker. Dere får nok advokathjelp til å forklare utleier det som trengs.

 

Det er null vits å gi noe mer enn dere behøver. Dere får uansett ikke noen bra referanse fra han, samme hvilken snillhet dere stiller med nå, så det gjelder å få nøyaktig det dere har krav på i henhold til loven.

Referanse trengs strengt tatt ikke lenger. Vi er allerede på god veg inn i ny leilighet, som nok blir den siste vi leier :-)

 

Jeg har gått litt lei av å prøve å finne løsninger, og trodde egentlig vi var ferdig ettersom nøklene skal leveres om noen dager, men neida.

 

Jeg venter egentlig bare på at det skal dukke opp noe i forbindelse med depositumet nå.

 

 

Håper dere har dette på en lovlig depositumskonto, men virker som du er en person som har ting i orden. Dere har hvertfall deres på det tørre her. Utleier kan ikke forvente at dere skal a) Fjerne deres møbler og benekte dere tilgang til leiligheten, eller b) forvente at dere rydder og vakser ut av leiligheten og leverer nøklene, uten at dere får reduksjon på deler eller hele husleien. Hvis utleier selv tar ibruk leiligheten kan det regnes at leieforholdet er over, hvis nøkler er levert. 

Lenke til kommentar

Etter å ha snakket med advokat selv (da jeg fant ut at det var likegreit, når utleier hadde gjort det samme), så fikk jeg jo samme beskjeder som jeg har fått her inne. Kudos til juss-forumet her :)

 

Så, i dag under tilbakelevering av alt, så var det den andre halvdelen av utleierene som kom for å se at alt var vasket og ordnet. Alt var i skjønneste orden, helt frem til vi sa at vi syntes det var merkelig at vi skulle betale for perioden vi ikke hadde nøklene. Fikk da beskjed om at jeg skulle ringe til den av utleierene som var igjen hjemme.

Det var ikke veldig hyggelig. Det var ikke noe ønske å snakke med meg, da jeg bare var ute etter å lage trøbbel og å være ubehagelig.

Jeg fyret meg ikke veldig opp over det, men det avsluttet med at "det kom aldri til å bli noen referanse, gi fra dere nøklene og ha dere ut".

Jammen bra samboeren min er den som har depositumskontoen og må deale ang. den da jeg har bedt om å bli holdt utenfor med mindre det skjærer seg totalt og det trengs advokat osv. igjen, da det tydelig er uinteressant å snakke med meg.

 

Uansett, nøklene er levert, vaskingen osv. var godkjent og fin, og ting virker som om er ganske ferdig nå.

 

Så, sånn endte dette. Takker for all hjelp jeg har fått herifra :)

Endret av Stoddart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spent på hvordan den dårlige referansen han kunne gitt ville blitt hørendes ut. "De nektet å betale husleie etter jeg fikk de til å vaske leiligheten og levere inn nøklene! Ikke lei ut til disse!!"

Problemet er jo at den som skriver en slik referanse kan skrive omtrent hva han vil, og leietaker har lite å si...

Lenke til kommentar

Det var ikke veldig hyggelig. Det var ikke noe ønske å snakke med meg, da jeg bare var ute etter å lage trøbbel og å være ubehagelig.

Jeg fyret meg ikke veldig opp over det, men det avsluttet med at "det kom aldri til å bli noen referanse, gi fra dere nøklene og ha dere ut".

Jammen bra samboeren min er den som har depositumskontoen og må deale ang. den da jeg har bedt om å bli holdt utenfor med mindre det skjærer seg totalt og det trengs advokat osv. igjen, da det tydelig er uinteressant å snakke med meg.

 

Uansett, nøklene er levert, vaskingen osv. var godkjent og fin, og ting virker som om er ganske ferdig nå.

 

Han er nå inneforstått med at du ikke skal betale november-leien / du kommer ikke til å betale den? Hvordan tenker du å gjøre det med siste uken for oktober?

Lenke til kommentar

Spent på hvordan den dårlige referansen han kunne gitt ville blitt hørendes ut. "De nektet å betale husleie etter jeg fikk de til å vaske leiligheten og levere inn nøklene! Ikke lei ut til disse!!"

Ikke veldig relevant, da vi har andre referanser og leier på ett nytt sted allerede.

 

 

Problemet er jo at den som skriver en slik referanse kan skrive omtrent hva han vil, og leietaker har lite å si...

 

Se svar over :) Vi synes ikke dette er så veldig ille.

 

Slike drittsekker er kraftig provoserende. Håper du tok opptak av den siste samtalen med vedkommende. Det finnes for øvrig en nettside hvor man kan skrive om dårlige utleiere. Et slags register for å advare andre.

Det var faktisk planen, men det ble tlf.samtale så da ble det ikke noe av dette.

Vet at man kanskje sånn med tanke på andre bør gjøre det, men jeg er bare glad jeg er ferdig med hele styret.

 

Han er nå inneforstått med at du ikke skal betale november-leien / du kommer ikke til å betale den? Hvordan tenker du å gjøre det med siste uken for oktober?

Altså, i går ble det til at "Dere kan jo betale noe, eller så kan vi la være å ta i mot nøklene, og dere betaler fullpris".

Så, nøklene er levert og vi betaler noe som tilsvarer en drøy uke. Ingen av oss var interesserte i å begynne å styre med Oktober-uken eller noe heller. Dette har tatt ganske bra på fysisk for min del i den siste tiden. Skikkelig god slankekur i hvertfall.

 

Ideelt er det selvfølgelig ikke, men nå er jeg ferdig med alt sammen her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...