torest Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Sparer 30 prosent drivstoff på hybrid-drift.Første i verden: Her skal batterier erstatte motor i kritiske situasjoner Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Her skal batterier erstatte motor i kritiske situasjonerHvordan kan batterier få akslinger til å rotere? Mangler det ikke et mellomledd der? 2 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Her skal batterier erstatte motor i kritiske situasjonerHvordan kan batterier få akslinger til å rotere? Mangler det ikke et mellomledd der? Miljøets kraft er koblet direkte til propellen, der det eneste kapteinen trenger å gjøre er å gjenta en eller annen absurd miljø-mantra og det hele "bare fungerer". Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Hvordan kan batterier få akslinger til å rotere? Mangler det ikke et mellomledd der? Selv om "dieselgenerator" (som det står lenger nede i artikkelen) eller "generatorsett" er litt mer spesifikke uttrykk, så skal du være rimelig korka for å ikke skjønne at de mener motorer til generatordrift og ikke fremdriftsmaskineri. 1 Lenke til kommentar
Erling Klausen Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Hvordan kan batterier få akslinger til å rotere? Mangler det ikke et mellomledd der? Selv om "dieselgenerator" (som det står lenger nede i artikkelen) eller "generatorsett" er litt mer spesifikke uttrykk, så skal du være rimelig korka for å ikke skjønne at de mener motorer til generatordrift og ikke fremdriftsmaskineri. de fleste nyere supply båter er Diesel elektriske nå til dags vet ikke om disse eidesvik båtene er det men uansett er det en del og hente på bow/stern thrustere men tipper det er diesel elektrisk 1 Lenke til kommentar
UMF9FR2A Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Hurra for dem som går foran i en konservativ bransje Lenke til kommentar
Knut Bråtane Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Her skal batterier erstatte motor i kritiske situasjonerHvordan kan batterier få akslinger til å rotere? Mangler det ikke et mellomledd der? Det er snakk om båter med dynamisk posisjonering! Det betyr vel normalt 2 eller flere thrustere som senkes ned under skroget, kan dreies 360 grader og reguleres på turtall. Jeg kan ikke se for meg at et slikt system kan være helmekanisk, går ut fra at det alltid er elektromotorer som driver thrusterne. Dermed er det rimelig enkelt å drive dem fra batterier. 1600 KW og 653 KWt tilsier at batteriet varer i 24 minutter på full effekt. 24 minutter er relativt lang tid sammenlignet med bølger og vindkast, og det er antagelig også nok for å dreie eller flytte båten raskt noen meter. Et DynPos-system styres forøvrig av en datamaskin som også måler vind, strøm og posisjon (GPS + andre systemer). Kapteinen forteller bare systemet hvor båten skal ligge, eller flytte på seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå