Gjest Slettet-376f9 Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Nå blir den et samlerobjekt Hvis den ikke tar fyr... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Da er det over og ut for Samsung Note 7 som modell ifølge Wall Street Journal: http://www.wsj.com/articles/samsung-to-permanently-discontinue-galaxy-note-7-smartphone-1476177331 Både synd og bra på en gang. Synd at markedet ikke vil få en, ifølge journalistene, fantastisk telefon. Bra fordi de da kan flytte fokuset over på S og Note 8. Spørs om det kommer noen note 8 etter dette da. Merkenavnet et såpass besudlet nå at de muligens bare dropper hele greia. 1 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Kjedelig, venter på en Note 7 fra Telenor eg, håper de fikser problemet og begynner å levere igjen eg Hvorfor vil du fremdeles ha telefonen så fort den blir tilgjengelig? Jeg hadde selv tenkt å bestille Note 7 i sommer, men etter alle brannene tør jeg ikke lenger. Jeg kan ikke leve i frykt for at den skal brenne ned huset når jeg sover. Hvis det skal bli aktuelt å kjøpe den igjen, så må jeg ha sett at telefonen har levd i markedet i et par måneder uten noen nyheter om selvantenning. Dvs tidligst i januar. Da bør du vurdere noe annet. Alle telefoner med den type batteri kan potensielt ta fyr\eksplodere. No shit, Sherlock? Problemet med Galaxy Note 7 er jo at den tar fyr langt oftere enn hva som er normalt. Det er rapportert over 100 tilfeller før tilbakekallingen, og på det tidspunktet var det solgt et maksimalt antall av 2,5 millioner telefoner. Det var vel en god del av disse som aldri forlot utsalgstedene så la oss si ca 2 millioner telefoner. Vi må jo også ta utgangspunkt i at alle tilfeller neppe har blitt rapportert. Det er en fryktelig dårlig statistikk for en telefon som knapt hadde vært på markedet mer enn et par uker før den ble tilbakekalt. Det klart disse batteriene er utsatt, og det er klart du alltid vil finne tilfeller hvor det skjer uhell, men antallet som det er snakk om her, på et tidspunkt hvor telefonen hadde knapt kommet i salg og knapt har vært på markedet mer enn noen få uker så er disse tallene temmelig horrible. Og det at Samsung tilbakekaller telefonen, leverer ut nye telefoner som er eksplisitt markert som "trygge" og det rapporteres om at disse tilsynelatende er oppimot like utsatt så er det jo fullstendig katastrofe fra et selskap som Samsung. EDIT: Ifølge "TWiT" (This Week in Tech) så uttaler de noe om at sannsynligheten (før tilbakekallingen) var at 1 per 40'000 Note 7 sto i fare for å ta fyr/eksplodere. Vet ikke helt hvor de tar de tallene ifra, men om det skulle vise seg å stemme så er jo det helt katastrofale tall. Må ikke tro at amerikanske myndigheter og flyselskaper sitter å på krever bannlysning og tilbakekalling for moroskyld. Om du virkelig tror eller innbiller deg at Note 7 ikke er mer utsatt enn en gjennomsnittlig smarttelefon, det være seg en iPhone eller hva som helst annet så er du passe trangsynt og naiv. Hmmm... Jeg kan finne et totalt antall på 7 av de nye modellene, og jeg finner ikke mer enn 40 på de gamle modellene. Hvor har du over 100 fra? Og hvorfor antar du at det ligger en halv million enheter på hyllene? Tross alt oppstyret, har det vært en ekstremt populær telefon. Hadde det vært snakk om knust glass, eller mindre, kan jeg godt forstå at man ikke forventer at alle sier ifra, men den eneste folkegruppa jeg kan se for meg at ikke sier ifra om en Note som tar fyr, er mennesker med så mye penger at de driter i det og kjøper ny, og samtidig også driter fullstendig i selve prinsippet om at en telefon akkurat tok fyr. Jeg er ikke sikker på om det er en så stor brukergruppe at man kan doble tallet, akkurat, eller egentlig regne med noe særlig mørketall i det hele tatt... Det kan selvsagt være det er noen. Og de som faktisk ér slik, må også være blant dem som faktisk ble utsatt for disse som tok fyr... For meg virker det som om du egentlig krisemaksimerer litt her, altså... Men jeg er helt enig, det er jo helt håpløst at det har blitt slik, og det er selvsagt grusomt. Men neste spørsmål er jo naturligvis om Samsung kunne gjort noe for å hindre det? "Burde" de ha oppdaget en feil som rammer 1 av 40 000 (om dine tall stemmer)? Ja, hvis det hadde vært en fysisk feil, for eksempel, kanskje? Men det er jo heller ikke slik at disse telefonene går i flamme første gang de lades, eller første gang de utlades... Så jeg kan i grunnen vanskelig se at dette er noe de burde ha oppdaget på forhånd? Eventuelt hvordan? Og om man klarer komme på en måte, er dette noe alle andre produsenter gjør/burde gjøre? Det Samsung har vist, er at de er seriøse, de har prøvd å utbedre feilen. Ting tyder på at de ikke fikk det til, eller bare minsket feilen, og da trekker de hele produktet. De skal selvsagt ikke ha skryt for at feilen oppstod i det hele tatt, og det blir spennende å se hvor feilen egentlig ligger, og hvem som har ansvaret for den (Samsung har uansett overordnet ansvar). Det mest positive, er vel at vi kan anta at Note 8 blir sikker som bare dét :-P Tipper Samsung kommer til å være ganske ydmyke i pr kampanjene sine de neste 2 årene. Hehe, for å være helt ærlig, det tviler jeg sterkt på Alle produsentene driter seg ut innimellom, men de senker sjelden tonen av den grunn. Apple hadde en langt mer utberedt feil med en mobil som kunne bøyes, men det senket ikke akkurat retorikken deres. Samsung har tidligere hatt en S-Pen som blir sittende ordentlig fast og ville ødelegge mobilen om du dro den ut igjen, det endret heller ikke noenting (sånn, bortsett fra at begge fikset det til neste modell, selvsagt). Så... Nå når jeg ikke skal ha en Note 7 allikevel... Hva burde jeg kjøpe? Jeg har hatt Notes så lenge den har vært i produksjon, og min Note 4 gikk dunken i juli. Jeg har hatt en førstegenerasjons Xcover siden, som er fullstendig ubrukelig... Jeg har vurdert Google Pixel, men det ser kanskje ut som om den ikke kommer til Norge? Og jeg føler det er litt sånn at jeg "mister" en del funksjonalitet (bortsett fra det åpenbare med pennen) på å gå til Stock Android, men Android har jo catchet en del opp, så jeg blant annet kan bruke split screen. Jeg aner lite om hvordan Sony, HTC og LG gjør det, og enda mindre om sånn som Huawei og slikt, rett og slett fordi jeg har vært veldig fornøyd med Samsung, og også brukt pennen masse. Men nå er jo det uaktuelt, så da må jeg plutselig finne noe nytt... Hadde satt pris på tilbakemelding om hva jeg burde se på :-) 2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Kjedelig, venter på en Note 7 fra Telenor eg, håper de fikser problemet og begynner å levere igjen eg Den blir nok dessverre aldri å se dagens lys, så kanskje lurt å revurdere alternativene. Tipper det blir LG V20 på meg, om den kommer til Norge. Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Da er det over og ut for Samsung Note 7 som modell ifølge Wall Street Journal: http://www.wsj.com/articles/samsung-to-permanently-discontinue-galaxy-note-7-smartphone-1476177331 Både synd og bra på en gang. Synd at markedet ikke vil få en, ifølge journalistene, fantastisk telefon. Bra fordi de da kan flytte fokuset over på S og Note 8. Spørs om det kommer noen note 8 etter dette da. Merkenavnet et såpass besudlet nå at de muligens bare dropper hele greia. Jeg håper ikke det, for Note-serien er i mine øyne den beste (og eneste reelle) telefonen rettet spesifikt mot bedriftsmarkedet. Å ha en Note i stedet for penn og papir på på et kontor er utrolig deilig. Det finnes naturlig nok mange bra telefoner der ute, men pennen trumfer (nesten) all annen funksjonalitet. 4 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Jeg vil vel egentlig ikke si at Samsung har håndtert dette spesielt dårlig, de har bare hatt maks uflaks og/eller driti seg skikkelig ut i designfasen. Det lukter litt kalkulert risiko som slår feil av dette her. 1 Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 For klare meg med note 4 en stund til da. 1 Lenke til kommentar
R1200CL Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Så den til salgs igår senest. Det var dog i Thailand :-) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hvorfor stoppe produksjonen? Denne er da ikke så ulik Galaxy 7 Edge. Hvorfor er den så vanskelig å få til? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Hvorfor stoppe produksjonen? Denne er da ikke så ulik Galaxy 7 Edge. Hvorfor er den så vanskelig å få til? Lurer på det samme. Kan da ikke være så vanskelig å endre designet på batteriet, eller plassen det skal sitte. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Fordi merkenavnet Note nå er dødt på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg