house Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Denne her har nok vært her før, men det får så være.. jeg som dere ser planlegger å kjøpe meg nytt skjermkort. jeg spiller ikke så mye at det plager noen, mest programmering mot web og generelt webdesign, så jeg skal ha meg ATI kort (seffers) men nå sitter jeg med det problemet at jeg ikke veit hvem jeg skal ha.. ATI ELLER HERCULES ? hvem er best ? jeg skal ha ATI radeon 7500 (aiw eller ikke) hva er best ? Trenger tips, å det fort, for jeg makter ikke dette ATI RAGE PRO fra 97 med 4mb ram på!... Housey Lenke til kommentar
Toset Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Jeg vet ikke med Hercules, jeg har ikke og har aldri hatt et kort av de, men Jeg kan anbefale ATi på det varmeste. Jeg har selv ATi Radeon 8500, og dette funker glimrende i alle sammenhenger. Har ennå ikke opplevd noen form for driver-problemer, 2d er nydelig, og langt overgår mitt gamle GeForce 2 pro, og det er uknuselig i 3d også. Jeg vet ikke hvordan det er med R7500 og 3d, men 2d er glimrende og driverproblemer er bare tull. Kjøp ATi, last ned og installer de nyeste beta-driverene du, det er mitt råd. Jeg har hørt fra andre at 3.dje hånds Radeon kort ikke er på langt nær like bra som ATi sine, men er ikke sikker på hvor sant dette er. Jeg har ennå tilgode å høre noen si at Hercules er bedre enn ATi ihvertfall.... _________________ Amd AthlonXP 1600+ Msi K7T 266a PRO2 ATI Radeon 8500 64DDR 512mb ddr cl 2.0 40 GB Western Digital 7200 rpm Chieftec Dragon Midi-tower(sølv) 340W Creative SB Live! 5.1 Creative PlayWorks 3500 [ Denne Melding var redigert av: dominizer på 2002-02-26 22:50 ] Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hei har forstått det slik at alle kort fra ATI som skal distribueres i Europa skal distribueres via Hercules.Dvs Hercules=Ati Lenke til kommentar
house Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 23:53, tjuddi skrev:Hei har forstått det slik at alle kort fra ATI som skal distribueres i Europa skal distribueres via Hercules.Dvs Hercules=Ati du sier noe der, men man må vel tenke på at hercules da kansje underklokker korta sine ? rite ? jeg funderer på å kjøpe 7500 hos multicom.no til 1600,- ... de som kansje kommer til å skrive inn her, ikke i det heletatt NEVN g-force, jeg tar avstand fra alt som nvidia produserer! Housey Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Quote: "du sier noe der, men man må vel tenke på at hercules da kansje underklokker korta sine ? rite ? jeg funderer på å kjøpe 7500 hos multicom.no til 1600,- ... " Hvis du først har sett på 7500 kortet, hvorfor ikke legge på 200kr. og få siste skrik, Hercules sitt 8500LE kort ? Er jo bedre enn 7500, da med tanke på spill, men det er jo som vanlig i kjent ATI 2d stil også, meget bra... Jan Fredrik Lund [email protected] Lenke til kommentar
Toset Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-02-26 23:53, tjuddi skrev:Hei har forstått det slik at alle kort fra ATI som skal distribueres i Europa skal distribueres via Hercules.Dvs Hercules=Ati ATi er ikke det samme som Hercules. Både Hercules og ATi selger kort i Europa. Det er bare det at ATi har valgt å la også 3. håndsleverandører bruke deres chip, slik som nVidia har gjort lenge. ATi har flere versjoner av Radeon 8500 brikken, og den som Hercules får er en LE brikke, som er klokket til 250/250, i motsetning til ATi sin orginale, som er 275/275. Det er også andre leverandører enn Hercules som får bruke Radeon-brikken (Point ov View f. eks) men alle disse får LE 250/250 versjonen fra ATi. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Du vil helt sikkert klare deg fint med ati7500. Et godt kort som uter omtrent like bra i 3d som geforce 2 pro (tror det var den utgaven den konkurrerer mot.) I tillegg får du mulighet til en skjerm ekstra og tv utgang av de beste. Har sett at det kan være litt problemer i win2000, men sikkert ikke noe som går ann å ordne opp i . Det er mange drivere der ute og en fungerer sikkert bra. Har ati8500 og er kjempefornøyd. Klarer du å få tak i originale ati kort så går for det. Da vet en i alle fall hva en får. Lenke til kommentar
house Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 det er jo ikke noe problem da! Housey Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: ATi er ikke det samme som Hercules. Både Hercules og ATi selger kort i Europa. Det er bare det at ATi har valgt å la også 3. håndsleverandører bruke deres chip, slik som nVidia har gjort lenge. ATi har flere versjoner av Radeon 8500 brikken, og den som Hercules får er en LE brikke, som er klokket til 250/250, i motsetning til ATi sin orginale, som er 275/275. Det er også andre leverandører enn Hercules som får bruke Radeon-brikken (Point ov View f. eks) men alle disse får LE 250/250 versjonen fra ATi. ATI har inngått en avtale med Hercules om å distribuere ATI kort i europa. Det er kun Hercules som selger de nye All-in-Wonder kortene til ATI i europa. http://www.ati.com/companyinfo/press/2002/4448.html Lenke til kommentar
house Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 dette er vek _kun_ aiw korta ? rite ? Housey Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 13:07, house skrev:dette er vek _kun_ aiw korta ? rite ? Ja det stemmer, men slik jeg har forstått det skal ATI stoppe distribusjon til europa og heller satse på en partner (Hercules i Tyskland) for distribusjon i europa. Det vil fremdeles være andre trjedeparts Radeon kort å få kjøpt, men som sagt så vil ingen av disse firmaene selge de nye AIW kortene. [ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-03-05 12:13 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå