Gå til innhold

Fra Tofte, ytterst på Hurumlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidlig? Ser jo ut som du har tatt bildet kl 22.35? Det kan da ikke stemme? Her i Ålesund går sola ned rundt 18.40 nå tror jeg. Aaaaaltfor tidlig!

Flott bilde, fantastisk lys og farger. Godt komponert også. Smalt og fint!

Bildet er lagt inn kl 22:35. Bildet er tatt i ettermiddag mellom kl 18.30 og19.00. Har glemt å stille klokka på min nye Fuji XT2. Her ser jeg for øvrig at det bare er mulig å benytte AM og PM og ikke 24 t format.

PS: Når bildet er tatt skal ellers gå fram under" Date and Time" i Exif-data og ikke under "Date and Time" som du henviser til her. Takker ellers for svært hyggelig kommentar til bildet.

Skj

Lenke til kommentar

Tidlig? Ser jo ut som du har tatt bildet kl 22.35? Det kan da ikke stemme? Her i Ålesund går sola ned rundt 18.40 nå tror jeg. Aaaaaltfor tidlig!

Flott bilde, fantastisk lys og farger. Godt komponert også. Smalt og fint!

Bildet er lagt inn kl 22:35. Bildet er tatt i ettermiddag mellom kl 18.30 og19.00. Har glemt å stille klokka på min nye Fuji XT2. Her ser jeg for øvrig at det bare er mulig å benytte AM og PM og ikke 24 t format.

PS: Når bildet er tatt skal ellers gå fram under" Date and Time" i Exif-data og ikke under "Date and Time" som du henviser til her. Takker ellers for svært hyggelig kommentar til bildet.

Skj

Sorry, blingsa visst litt her. Jeg vet jo at der en tid for når bildet er tatt og en tid for når det er lagt inn. :)

Lenke til kommentar

God stemning i bildet.

Slett ikke nødvendig, men nevner at en drøy cm beskjæring nede vil sende strandlinja rent ut på nedre ramme mot høyre og antagelig øke spenningen.

Ser ikke bort fra at det vil kreve kompensasjonskutt oppe så det blir et enda smalere panoramaformat.

Roar

Lagt ut V2 med kutt slik at strandlinje kommer rent ut på nedre ramme + nødvendig kutt oppe for å beholde spenningen i bildet. I tillegg klonet bort en lys stein i det mørke på midten. Takker igjen for konstruktiv kommentar.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Pussig dette med 24 timers visning kontra AM/PM ,På mitt Sony RX1r II er dette valgfritt men på Sony RX1oo IV er det kun AM/PM .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Stemningsfull og fin forevigelse fra heimstaden min dette Ragnar. Apotekstranda heter det her, fordi bygget rett bak deg når du tok bildet her, var det første Apoteket på Tofte.

Mvh. Rolf

Tråkker jo nesten på dine enemerker, kjørte forbi der og så det kunne bli et ok bilde. Takker ellers for kommentar og for opplysningene du kommer med i den forbindelse.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...