Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor gjør jenter dette ?

Anbefalte innlegg

Jenter som går ute i klær som er så dristige at paven hadde fått hjerteinfarkt.

Skjørt som er så korte at du må ta brazzilian før du tar det på hvis ikke så syntes det.

Bukser som er så stramme at det former seg en boble om det skulle komme en fjert.

magetopper så korte så korte, 

Utringninger som er så store at det nesten ikke er noe poeng i og ha på toppen.

MEN !!! Om du kikker bort på dem, og du blir "Catcha" i og ta en rask titt, så får du tilbake et utrykk som tilsier at du er verdens største gris, de viser avsky og irritasjon fordi noen har sett på dem.

det gjelder ikke bare meg, det gjelder alle som blir "catcha" i og kikke på dem...

WHYYY ?

Anonymous poster hash: 7256a...f89
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke forvente å få ett logisk svar på det; det finnes nemlig ikke. Utifra min egen erfaring med kvinner kan jeg si at de fleste jeg har møtt på ikke er så gode på logikk og rasjonell tankegang, og dette er ett godt eksempel på akkurat det.

Jeg er enig med deg når du sier at det ikke gir mening. Hvorfor kle deg som en prostituert hvis du ikke vil ha oppmerksomheten som følger med?

Endret av Captain Kuijt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det gir jenter makt.

Nei, det gjør noen gutter kåte og dermed dumme. Selv om det kan virke som makt så er det ikke det. Ingen damer som har kledd seg slik har hatt noen makt over meg. Åpner damer kjeften og de er litt bak mål så gir jeg faen, uansett bekledning og/ eller utseende.

Du har noen merkelige meninger om damer og du generaliserer for mye.

• Liker 3
Lenke til kommentar

WHYYY ?

De ønsker å føle seg sexy, pene, passe inn i en forventning de tror samfunnet har til dem (eller i alle fall vennene deres har). Kanskje de vil benytte friheten vi har i den vestlige verden til å kle seg akkurat slik de ønsker uten at det betyr noe mer enn det? Det betyr ikke nødvendigvis at de ønsker å bli beglodd/tatt på/voldtatt av alle og enhver.

Anonymous poster hash: acd52...9f6

• Liker 1
Lenke til kommentar

MEN !!! Om du kikker bort på dem, og du blir "Catcha" i og ta en rask titt, så får du tilbake et utrykk som tilsier at du er verdens største gris, de viser avsky og irritasjon fordi noen har sett på dem.

Nei. Hvis du stirrer og glaner som en ape, skjer dette her. Hvis du har lært deg å kikke på jenter, så gjør du det på en måte som ikke gjør dem ukomfortable. Da blir du ikke "catcha", du kan kikke så mye du vil og de kan få utfolde seg i klesveien så mye de vil uten å måtte finne seg i å bli siklet etter av neandertalere.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, det gjør noen gutter kåte og dermed dumme. Selv om det kan virke som makt så er det ikke det. Ingen damer som har kledd seg slik har hatt noen makt over meg. Åpner damer kjeften og de er litt bak mål så gir jeg faen, uansett bekledning og/ eller utseende.

Du har noen merkelige meninger om damer og du generaliserer for mye.

Generaliserer jeg for mye? Avfeide du ikke nettopp et generelt utsagn på bakgrunn av din egen personlige erfaring? Dette er et anekdotisk argument, og et prakteksempel på overdreven generalisering.

For øvrig henger ikke det du sier på greip. Dersom ei jente angivelig kan "gjøre en gutt dum", så får jenta naturligvis makt over gutten etter å ha redusert guttens intelligens...

Dette er imidlertid din oppfatning av dynamikken. Ikke min.

Her er min oppfatning:

Kvinner spiller mer på utseende enn menn fordi menn er mer opptatt av kvinners utseende enn omvendt. Det er dermed menn som gir kvinners utseende verdi. Følgelig har pene kvinner et fortrinn ovenfor mindre pene kvinner, da utseende influerer kvinners status blant menn, og således også blant kvinner. Det finnes selvfølgelig nyanser her. Damer som kler seg særlig slutty for å få oppmerksomhet blir gjerne ansett som billige både av kvinner og menn. Men damer som kler seg stilig og elegant, men likevel fremhever sine egne feminine trekk styrker sin posisjon både hos kvinner og menn. Derav har vi følgende:

P1: Det eksisterer antrekk som underbygger og fremhever kvinner seksuelle markedsverdi

P2: Kvinnens økte attraktivitet styrker hennes markedsposisjon ovenfor menn fordi mannen har lyst på henne.

P3: Mannens økende lyst på en kvinne øker kvinnens markedsposisjon relativ til andre kvinner.

Menn ser ofte automatisk på fine pupper og fin rumpe fordi dette stimulerer seksuell tiltrekning. Kvinner vet dette, og fremhever nevnte kroppsdeler og kroppsfasong forøvrig, gjennom sin bekledning. Når 1) menn automatisk ser på pupper og rumpe, 2) dama påpeker det, og 3) mannen unnskylder seg, gir mannen henne posisjon over seg selv. Han aksepterer hennes forbudte visuelle soner som hun selv har valgt å blende ham med, og han aksepterer at hun nå kontrollerer hvor han kan se. Videre anser han det som et nederlag å bli fersket i å oppdage reklameplakaten hennes. Fra nå av må mannen passe på hvor han ser, noe som sannsynligvis ville vært et mindre problem dersom hun simpelthen hadde kledd på seg en genser. En kvinnes utfordrende antrekk gir henne således både oppmerksomhet (bli lagt merke til) og makt (til å kontrollere mannens blikk, og til å la ham føle seg underlegen når busted). Men det er mannen som gir henne denne makten ved aksept av sitt eget nederlag. Derav følger det at:

P4: Menn som unnskylder sin spontane reaksjon på damas utfordrende bekledning, aksepterer damas maktposisjon, og underbygger denne med sin egen underkastelse.

K: Kvinner kler seg sexy for å øke egen attraktivitet, som gir økt markedsposisjon, og således økt makt - både i relasjon til menn og kvinner.

Jeg ser at enkelte i denne tråden anklager jenter for å være dumme og ulogiske, mens de selv lar seg lede av kvinnens spill uten å engang oppfatte hva som skjer... Bravo. Det er imidlertid bare "galt" å se på en kvinnes sexy bekledning dersom man allerede har gitt kvinnen makt til å bestemme hva som er rett og galt.

Jeg har ikke noe problem med å vise ei dame at jeg nyter synet av henne. Men hvis hun selv virkelig har et problem med det, så har hun riktig nok ikke forstått sitt eget spill. Noe som, for min egen del, gjør hennes kropp mer tiltalende enn hennes intellekt.

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

At kvinner reagerer negativt på oppmerksomhet på sin utfordrende klesstil henger sammen med at du ikke er den mannen hun ønsker oppmerksomheten fra. Du er, i hennes lyne, under hennes nivå og verdighet.

Lenke til kommentar

Jeg kler meg konservativt som faen.

Men det har skjedd at jeg har kledd meg lettkledd.
Her er 4 grunner:
1:
Jeg ville ha oppmerksomheten til 1 spesiell person.
Men det backfired da jeg fikk oppmerksomhet fra andre, og dermed fremsto som billig. :p Man kommer lenger med et smil, det kan man velge hvem man gir til. 

2: Man blir inspirert: http://www.artlantis3d.com/Billboards/_thumb/WsnCFvFnzWDk-lara-crof7.jpg
3: Det er veldig varmt og jeg holder på å dø, og bikini hadde vært det beste...
4: Det er ikke så lett å finne kalde men elegante klær i butikken til de dagene med 30+grader. Gidder ikke bruke tid på shopping heller. Singlet + kort shorts er enkelt å kjøpe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...