Gå til innhold

Bruk av diverse lagringstjenester/nett-tjenester for skolebruk

Kynxx

Anbefalte innlegg

Hei. Snart skal jeg tre inn i studentenes rekker igjen etter 14 år. Sist gang jeg gikk på videregående brukte alle penn/blyant og papir, mens nå skal man visstnok bruke laptop. Jeg har kjøpt min egen laptop som kun har 32 GB SSD, men som kan utvides med en microSD.

Jeg har en google konto som jeg nå benytter aktivt. Google drive, keep, calendar, docs og så videre. Men jeg skal også bruke libre office.

Nå skal jeg gå helsefagarbeider, og da trenger jeg nok ikke programvare som er utover gratis pakker man finner på nett.

Poenget mitt til slutt er: Kan jeg bruke google drive mappa som hovedmappe når jeg skal skrive/lagre/endre på dokumenter og ikke lagre noe som helst på laptopen min, eller bør jeg lagre lokalt før noe blir lagret off-site?

Jeg har også en server stående hjemme som jeg kan logge på via google eksternt skrivebord. Og jobbe derfra.

Noen som har tips og vink til evt. bedre løsninger? Hjelp taes i mot med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha kjøpt et SD-kort for å ha dokumentene tilgjengelige hvis nettet skulle bli vekk en stund en vakker dag. Så ja, du bør lagre lokalt først tenker jeg, men det er ikke noe i veien for å kun ha dokumentene "i skyen".

Det er vel egentlig ikke noen særlig bedre løsninger enn det hvis ikke det er noen andre krav du har i forhold til lagringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...