Gå til innhold

Sony a6500 eller a6300 (Primært for video)

Anbefalte innlegg

Hei.

Som mange av dere sikkert har fått med dere, slapp Sony et nytt kamera for noen dager siden a6500. 
Min bror skal over til statene snart, og jeg hadde instruert han til å plukke med seg et a6300 på veien hjem. Men nå ble jeg søren meg usikker. Kan noen forklare meg hvor stor forskjell 5-axis stabilization vil utgjøre når jeg kommer til å bruke oss objektiver på a6300 uansett. Primært kommer jeg til å bruke dette til video. Er det da behov å gå opp $600-700 for disse funksjonene? Er det annet jeg ikke har tenkt på? Noen som vil synse rundt videokvalitet og om rulling shutter vil være like dominerende på dette kamera...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge Dpreview lover Sony ingen forberedring på A6500 vs A6300 :

Sadly, Sony is making no promises of improved rolling shutter, compared with the a6300 (suggesting it's a sensor read-out limitation, rather than one of processing).

Når det kommer til video , så er 5akse IBIS bare gull.

Sjekk forskjellen ( GX80 har 5 akse IBIS )

https://www.youtube.com/watch?v=BIIV71UicJA

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge Dpreview lover Sony ingen forberedring på A6500 vs A6300 :

Sadly, Sony is making no promises of improved rolling shutter, compared with the a6300 (suggesting it's a sensor read-out limitation, rather than one of processing).

Når det kommer til video , så er 5akse IBIS bare gull.

Sjekk forskjellen ( GX80 har 5 akse IBIS )

https://www.youtube.com/watch?v=BIIV71UicJA

Dog, jeg har jo allerede objektiver med stabilisering, og da var jo ikke forskjellen noe særlig (Ref den første sammenligningen i videoen). Så ut ifra dette bør jeg kanskje gå for a6300?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...