AnonymDiskusjon Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Jeg er student og leier hybel i bofellesskap av en privatperson. Dette er ett av to soverom, med felles kjøkken, gang, stue og bad som jeg deler med en annen student. Har bodd her i snart to måneder.Utleier er ganske grei, men i løpet av tiden jeg har bodd her har det hendt flere ganger at han rett og slett bare låser seg inn i leiligheten uanmeldt. Han kan komme inn mens jeg er på jobb/skole, og påpeke ting på sms. F.eks at oppvasken ikke var tatt akkurat da han bestemte seg for å komme innom, eller at det ikke ser bra ut at det henger klær til tørk i gangen (på tørkestativ). Han sier altså ikke fra at han har planer om å komme, eller hvorfor han er der. Nylig skjedde dette på morgenen en lørdag, jeg hadde nettopp stått opp og holdt på å lage frokost i pysjamasen. Plutelig kom han inn. Han skulle levere et brev til den andre studenten jeg deler med, som ikke var hjemme, og var veldig pågående om jeg hadde vært i kontakt med vedkommede. Jeg syns det var veldig ubehagelig, for han virket oppskaket og litt sinna. Jeg syns egentlig ikke at det er greit at han bare kommer uanmeldt slik som dette, da jeg setter stor pris på "privatlivets fred" og muligheten til å slappe av der jeg bor.Det jeg lurer på er vel egentlig hvorvidt han har rett til å komme i hytt og pine på denne måten. Han eier huset, men hele huset er utleid til forskjellige personer. To hybler med felles fasiliteter i kjelleren, en tre-roms leilighet i 2. etasje og en tre-roms leilighet i 3. etasje, hvor 2. og 3. har felles trappeoppgang, mens vi har egen inngang. Jeg vet ikke om de andre som leier har tilsvarende problemer med dette - men har mistanke om at han kun gjør dette med oss fordi vi er studenter som leier hybler. Anonymous poster hash: 43d7d...057 Lenke til kommentar