Gå til innhold

127 permitteres på Ife: Stenger atomreaktorene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"I tillegg kommer at selskapene som driver med atomkraft sliter verden over, som følge av den massive innfasingen av ny fornybar energi."

Det er godt noen innrømmer at fornybar energi er en brysom konkurrent på energimarkedet.

Venter på lignende signaler fra fossilindustrien, men det ligger nok langt inne.

Her er det snakk om å holde båten flytende så lenge som mulig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Så... oljekuttene begynner å ramme Østlandet også nå? Den som tror at krisen er over mangler overblikk. Den vil sakte men sikkert ramme hele landet.

Lenke til kommentar

For en gangs skyld er jeg helt på linje med Bellona, det er viktig at staten nå sørger for at en eventuell avvikling skjer i ordnede former.

Atomkraft har noen mildt sagt ugreie ulemper i form av konsekvenser ved ulykker og avfall- og våpenproblematikk. Jeg kan egentlig bare se ett gyldig argument for å fortsette med det og det er hvis man kan konstruere reaktorer hvor man kan 'brenne' opp avfallet på en trygg måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"I tillegg kommer at selskapene som driver med atomkraft sliter verden over, som følge av den massive innfasingen av ny fornybar energi."

Det er godt noen innrømmer at fornybar energi er en brysom konkurrent på energimarkedet.

Venter på lignende signaler fra fossilindustrien, men det ligger nok langt inne.

Her er det snakk om å holde båten flytende så lenge som mulig.

Med nok subsidier er enhver mindreverdig konkurrent brysom. Spør f.eks REC, om subsidierte solcelleprodusenter fra Kina, bare for å nevne det første jeg kommer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...