Gå til innhold

Nå endrer Microsoft på måten eldre Windows blir oppdatert. Er du forberedt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge jeg slipper å få win10 på serveren min så er jeg fornøyd. Gikk et helt år og trasset med manuell windows update på den for å slippe win10. Sånn vil jeg at det fortsatt skal være.

Windows 7 som en.... server...? Siden du liker gamle systemer, hvorfor ikke i det minste bruke Server 2008 R2? Er laget mer stabilt enn Windows 7...

Lenke til kommentar

Har merket meg det siste året at det tar lengre tid å få oppdatert nyinstallationer med win7. Irriterende når en har lyst til kjapt å levere fra seg en nybygget/reinstallert PC. Noen ganger har jeg måttet vente i flere dager...

Amen i kjerka. Med wsus tar det bare 'en' dag, om man strør salt rundt ruter'n, og fyrer opp røkelsespinner. (om windows ikke lager en eller annen idiotfeil under reboot) ?

Lenke til kommentar

Så lenge jeg slipper å få win10 på serveren min så er jeg fornøyd. Gikk et helt år og trasset med manuell windows update på den for å slippe win10. Sånn vil jeg at det fortsatt skal være.

Windows 7 som en.... server...? Siden du liker gamle systemer, hvorfor ikke i det minste bruke Server 2008 R2? Er laget mer stabilt enn Windows 7...

Noen kaller det for server selvom det er bare PC nr 2  :lol:

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.networkworld.com/article/3072231/windows/microsoft-releases-service-pack-2-for-windows-7.html

Why it isn't called Service Pack 2

One reason why Microsoft is not calling it Service Pack 2 is because it requires Service Pack 1 to be installed. You could install SP2 for Windows XP without having to install SP1 first. So, the dependency doesn't qualify it as a service pack.

For updates released after April 2016, Microsoft also plans to produce monthly rollups of non-security updates for Windows 7, Windows 8.1, Windows Server 2008 R2 and Windows Server 2012/R2. This will be a continuously evolving, cumulative batch of non-security fixes. This package will be distributed over Windows Update.

The rollup, service pack, call it what you will, is desperately needed and a good decision. But making it available from a long-abandoned web page that is accessible only via Microsoft's browser, requires an ActiveX add-on, and doesn't work is just baffling. It really gives off an air of sloppiness, and again, I would not expect that from Microsoft these days.

:rofl:

Lenke til kommentar

Noen kaller det for server selvom det er bare PC nr 2  :lol:

Det avhenger vel av bruksområdene. Jeg kunne sikkert hatt en dedikert server bestående av xeon cpu'er, ram med ECC minne og passende hovedkort og harddisker/SSD'er. Men jeg er ikke helt oppe på det nivået. Å ha dedikert hardware som feilretter bits&bytes i sanntid trengs ikke til mitt bruk. Hardwaren er en helt vanlig desktop som har fått endret bruksområde.

Hadde jeg hatt win7 så hadde jeg brukt det, men må dessverre forholde meg til win8.1 så lenge. Win10 syns jeg at jeg bør slippe. Har det rælet på en laptop og er misfornøyd.

Bruksområdet på desktopen derimot er FTP server, filserver lokalt. Og vil være viktig for meg når jeg blir student på nyåret. OS er i prinsippet ikke viktig, men for min del bør det mase minst mulig da det er apps&services jeg bryr meg om.

Lenke til kommentar

Har merket meg det siste året at det tar lengre tid å få oppdatert nyinstallationer med win7. Irriterende når en har lyst til kjapt å levere fra seg en nybygget/reinstallert PC. Noen ganger har jeg måttet vente i flere dager...

Amen i kjerka. Med wsus tar det bare 'en' dag, om man strør salt rundt ruter'n, og fyrer opp røkelsespinner. (om windows ikke lager en eller annen idiotfeil under reboot)

Det kan virke som dere ikke benytter dere av den 'convenience update rollup' som kom i April : https://support.microsoft.com/en-us/kb/3125574

Den krever SP1 og en 'service stack update' fra 2015 (- alt er beskrevet i artikkelen som er linket til-) og korter drastisk ned på tiden det tar å installere Win7 fra scratch.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Amen i kjerka. Med wsus tar det bare 'en' dag, om man strør salt rundt ruter'n, og fyrer opp røkelsespinner. (om windows ikke lager en eller annen idiotfeil under reboot)

Det kan virke som dere ikke benytter dere av den 'convenience update rollup' som kom i April : https://support.microsoft.com/en-us/kb/3125574

Den krever SP1 og en 'service stack update' fra 2015 (- alt er beskrevet i artikkelen som er linket til-) og korter drastisk ned på tiden det tar å installere Win7 fra scratch.

Joda. Fin den. Noen ganger. Får bare inn noen arkeologiske klenodier noen ganger som nekter å installere den. -Frista til å fortelle kundene at de kan ta rasket med seg hjem, og revurdere nødvendigheten av en PC, men kan liksom ikke det heller. :3 -Men den har definitivt redda dagen ofte. -Og problemet med et sketchy verksted er at ting forsvinner akkurat når man trenger den. (ref: nabo og gressklipper-syndromet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...