Gå til innhold

Pros / Cons: Palit GeForce GTX 1080 GameRock


dyksleksi

Anbefalte innlegg

God dag, godtfolk!

 

Ser på Prisjakt at ProShop selger Palit GeForce GTX 1080 GameRock til kr 5.999,-.

Jeg finner dog ingen spesielle tester av dette spesifikke kortet, kun av Premium-utgaven.

Er det noen voldsom forskjell mellom den overnevnte utgaven og premium? Er det noen som kanskje har dette kortet og kan si sin mening om det? Er det noen spesiell årsak til at dette kortet går for nesten 2000 kr. mindre enn andre 1080-kort?

 

https://www.prisguide.no/produkt/palit-geforce-gtx-1080-gamerock-263636

https://www.proshop.no/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1080-GameRock-8GB/2553821?s=palit+1080

 

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger! :)

Endret av inside_675716
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til spesifikt dette kortet men vet at på gainward/1070 kortet(palit/gainward som produseres av samme selskap og som er identisk med untak av navn) så kommer biosen på "top modellene" med litt høyere power limit. Men trur man kan flashe kortene til topp modell bios, så er vel litt så-så om det faktisk er noen forskjell.

Endret av Blåbjørn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gamerock premium er av de kortene som kjøler best i klassen med luftkjøling, og har høyest klokkefrekvens. Som Blåbjørn sier så kan man flashe gamerock til gamerock premium (gjøres på eget ansvar!!). Dette resultatet så jeg på en sammenligning som ble gjort på neogaf sitt forum.

 

Så dette er en meget god pris, for et meget godt kort.

 

Ulempen er at kortet tar 3 pci plasser da kjøleren er enorm.

 

Jeg har kortet selv, og jeg klarer såvidt å høre det. Det er andre ting som støyer mer, og jeg benytter noctua vifter i kabinettet.

 

Du får også med en kode for Gears of War 4 på kjøpet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for respons! Kanskje også noen vet om det har vært noen feil på disse kortene? Snakket litt med en kollega om kortet,og han nevner at Gainward/Palit hatt litt trøbbel med diverse HW-feil. Noen som kjenner til dette?

Og hvorfor er dette kortet så mye billigere enn andre 1080-kort?

Lenke til kommentar

Lavere pris er en enkel måte å få solgt mange kort og få reklame via jungeltelegrafen når man er "ukjent" og så lenge man tjener penger alikevel så er det dumt å ikke legge seg lavere.

 

Jeg har sjelden sett "ukjente" produsenter legge seg på samme pris (eller mer) som de kjente, uansett hva det gjelder.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om spesielle feil ved gainward/ palit kort på Pascal. Eneste produsenten jeg vet har hatt trøbbel er MSI som hadde litt QC trøbbel på en serie i sommer. Men du er jo dekket av garanti ordning uansett , så pris og kjøling er det jeg hadde vært bekymret for. Trur ikke resten er like farlig med mindre man skal hardcore overklokke og trenger å bekymre seg om Power phaser osv tåler overklokk utenom "lovlig"(ikke modda) voltage specs osv.

 

Vet at gainward /palit jevnt over har lagt seg under de store i pris , i tillegg til at proshop (som jeg ikke har noen erfaring ned) sikkert ikke tjener så mye på korta.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

 

Tusen takk for alle svar. Kortet ble bestilt i går kveld, så jeg satser på at det kommer enten i morgen eller fredag.

Gi gjerne tilbakemeldinger på det kortet, vurderer å kjøpe et slikt selv :)

 

Det skal jeg gjøre! Ifølge Posten, bør jeg ha kortet i løpet av ettermiddagen. Noe spent!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...