Gå til innhold

Nå starter Hyperloop-racet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et luftslott.

 

Altfor dyrt å bygge, noe som er grunnen til at Maglev teknologien ikke er særlig utbredt, fordi den også er for dyr, og teknologien mangler visse nøkler for å kunne ta av.

 

Noen påpekte at den minste lille vibrasjonen i en slik fart hyperloop forutser vil føles som en eksplosjon eller jordskjelv. Sikkerhetsrisikoen er altfor høy. Dessuten må man akkurat som med Maglev bygge nye linjer, noe som sikkert ikke vil være populært i bebygde områder (mindre problem i USA enn Europa).

 

USA har dessuten ingen interesse av tog, der liker alle å sitte i fossilbilen sin, selv om de bare skal til butikken noen få hundre meter unna. I USA elsker de bilen.

 

Selv håper jeg teknologien kan vise meg feil, men jeg tviler på det. Europeiske selskaper har begynt å se på Maglev varianter med delvis vakuum som kan gjøre Maglev til en bedre teknologi (raskere, tryggere, "nøklene", billigere). Det virker mer realistisk. En av problemene med Maglev er luftmotstanden i store hastigheter som eksponentielt øker prisen per km/h farten økes over en viss fart (rundt 350km/t).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...