MrVilla Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Hei. Noen som kan si hva en trenger for å bygge sitt eget harddisk kabinett? Har et kabinett liggende med strømforsyning som jeg ikke bruker til noe og ettersom jeg trenger et harddisk kabinett så tenkte jeg at jeg kanskje kunne ha benyttet dette for å koble opp mot serveren min. Eneste kravet er at diskene må dukke opp i serveren som individuelle disker og ikke som et raid oppsett der hele greia kommer opp som en disk. Setter pris på hjelp her Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Har gjort noe tilsvarende, men jeg har egen Raid controller i serveren, men ser ikke noe i veien for å ha sas breakout kort på hver side. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 Hva er sas breakout kort? Og hvorfor trenger jeg det? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 SAS er bare en annen teknologi, fordelen er at det er 4 sata kabler i en sas kabel. noe som betyr at du kan koble 4 disker i det eksterne kabinettet og bare trekke en kabel til serveren din. altså 4 sata i serveren til sas breakout kort. - sas til eksternt kabinett -breakoutkort i det eksterne kabinettet til 4 sata disker Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 Ah. ok! Takk for hjelpen. Vil man da på serveren se hver disk for seg selv eller får man op alt som en samlet enhet? Er avhengig av at jeg ser hver enkelt disk ser du. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Ingen forskjell fra om du skulle ha koblet de direkte til hovedkortet ditt, Spørsmålet er vel om du har nok sata porter på hovedkortet ditt eller om du trenger en kontroller Lenke til kommentar
tingo Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Eller et slikt et: http://www.multicom.no/raidsonic-icy-dock-hdd-hotswap/cat-p/c/p2484064 hvis du vil ha SATA kontakter. Ulempen er at det er interne SATA kontakter. Hvis du skal ha SATA, så anbefales eksterne SATA kontakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå