Dimm Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 jeg oppdaterte biosen på gammenb0xen min da den låste seg og nå nekter den å POST'e. jeg har lagt awdflash.exe og bios-bin filen på en diskett og den starter å flashe inn backup'en av biosen, men jeg får errormsg om at det er feil bios. NOEN som har vært borti noe lignende? Finnes det en måte å redde hk'et på eller er det ødelagt? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Mulig du kan bestille ny biosbrikke fra hk-produsent, men det er gjerne litt dyrt... Du må passe på at du bruker beregnet verktøy til å ta ut biosbrikken fra sokkelen også, kan skade sokkel og brikke hvis du bruker skrutrekker f.eks... Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Det finnes løsninger. Hvis du leter litt rundt på nettet finner du et program som sletter bios-brikken fullstendig. Bruk først det, så legger du inn ny bios. Hvis du ikke får liv i maskinen igjen etter at du har tømt brikken, må du sette brikken inn i en annen maskin (mens maskinen går) for så å legge inn den nye bios'en. Bruk ALDRI metall-verktøy (med mindre det er beregnet for akkurat dette) for å ta ut bios-brikken. Edit: trykkleif Endret 28. november 2003 av SilverCRX Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg opplevde akkurat det der med et MSI kort nylig. Løsningen ble å sette FSB til 100 med jumper på kortet, samt å resette bios - også det med jumper på kortet. Når det var gjort, gikk alt bra. -zg Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Nå har jeg ingen maskin som har samme sokkel. Og det med å resette biosen greier jeg ikke se for meg at virker, men kan det bli værre.... Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Var akkurat den error msg'en jeg fikk, måtte resette biosen før den aksepterte BIOS'en Endret 30. november 2003 av Dimm Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 jeg oppdaterte biosen på gammenb0xen min da den låste seg og nå nekter den å POST'e. jeg har lagt awdflash.exe og bios-bin filen på en diskett og den starter å flashe inn backup'en av biosen, men jeg får errormsg om at det er feil bios. NOEN som har vært borti noe lignende? Finnes det en måte å redde hk'et på eller er det ødelagt? Jeg fikk det samme en gang, det var fordi jeg gjorde feil. Du gjør det på feil måte, prøv å finn noen guides på hvordan du gjør det, studer dem nøye Nå har jeg Abit da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå