Stan_TheMan Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Hei, Er det noen som har erfaring med skifte av ABS sensor? Jeg har en Toyota Avensis 2000 modell, der jeg får ett slag i bremsepedalen hver gang bilen nesten står i ro. Høres ut som om sensoren tror at hjulene er blokkerte, slik at ABS'en slår inn. Noen som har erfaring med skifte av slike? Er det kostbare sensorer? Mye arbeid? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 (endret) Får du ingen feilkode (varsellampe lyser)? Av egen erfaring er det oftere feil på koblinger/kontakter til sensorene eller selve sensoren, men uten å ha lest ut feilkoder som viser hva som er feil blir det feilsøking i blinde. Endret 10. oktober 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Stan_TheMan Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2016 Får du ingen feilkode (varsellampe lyser)? Av egen erfaring er det oftere feil på koblinger/kontakter til sensorene eller selve sensoren, men uten å ha lest ut feilkoder som viser hva som er feil blir det feilsøking i blinde. Hei, Nei, ingen feilkoder som lyser. Eneste symptom er at ABS'en slår inn rett før bilen stopper, altså i veldig lav fart. Skjer nesten hver gang jeg bremser helt ned.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Kontakt et Toyotaverksted. Det finnes noen millioner av disse bilene, så de har sikkert historikk på hva som kan være årsaken. Uten feilkoder blir det bare prøv og feil, og det blir dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå