Energizer Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hei! Jeg har et saftig problem med at jeg har bestillt en pc hos komplett. Det var feil, og jeg sendte den i retur. Det skulle ta 14 dager.. Nå har det tatt 18. Hva kan jeg gjøre? Noen som har forslag? Lenke til kommentar
house Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 hva med å vente bare litt til da ? det "kan" ta lengere tid hvis det er kø.. du har jo ingen garanti på at det skal gå nøyaktig 14 dager. selv om det er litt lenge synes jeg! Housey Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 14 virkedager....legger du til 2 helger i mellom der..så er du fort oppi 18 dager..så legger du til en dag eller to for "diverse uforsette hendelser" så er du fort oppi 20 dager..og ender det på en fredag, så kommer det en helg igjen..og da er du oppi 22 dager...så..dont sweat it... AKIRA Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hva svarer de når du kontakter dem og spør etter den? Lenke til kommentar
ivo Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Jamf. Markedsføringslovens angrefristlov(gjelder ved kjøp via internett/postordre) skal du returnere innen 14 dager dersom du ønsker å angre. Utstyret kan være 100% i orden og brukt i 13 dager(f.eks). Hvor lang tid de bruker går under "rimelig tid", men dersom du ønsker alle pengene tilbake bør du fremme krav om dette. Min mening er at de skal overføre penger til deg med en gang. Du har også krav på portopengene en vei(tilbake til dem). Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Slike tråder passer best under webshoperfaringer, takk Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 23:20, ivo skrev:Jamf. Markedsføringslovens angrefristlov(gjelder ved kjøp via internett/postordre) skal du returnere innen 14 dager dersom du ønsker å angre. Utstyret kan være 100% i orden og brukt i 13 dager(f.eks).Hvor lang tid de bruker går under "rimelig tid", men dersom du ønsker alle pengene tilbake bør du fremme krav om dette.Min mening er at de skal overføre penger til deg med en gang. Du har også krav på portopengene en vei(tilbake til dem). Markedsføringsloven har ingen paragrafer om angrefrist, Angrerettloven bestemmer forbrukerens rettigheter ved kjøp utenfor selgers lokaler, eller ved postordre, internettkjøp etc. Du har heller ikke krav på portopengene 'tilbake til dem', men portobeløpet som ble lagt til når du bestillte varen, nemlig porto til deg. Lenke til kommentar
ivo Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Hei og hopp! Husket feil vedr. hvilken lov som ligger under hvem...og detaljen vedr. porto er korrekt i følge replikken. POENGET MITT VAR: Bruk din angrerett. Hev kjøpet innen fristen. Dersom komplett ikke har vedlagt informasjon om angrerettet har du utvidede rettigheter med forlenget frist. Tror(for å gardere meg) at det er 3 mnd istedet for 14 dager. Sjekk loven på http://www.lovdata.no. Loven heter som korrekt skrevet over angrerettloven fra mai 2001. Uansett vil jeg legge til at å kjøpe over nett er fantastisk trygt med slike rettigheter, og de som driver nettbutikk har lite å stille opp med dersom de skal følge loven. Angrerettloven gjelder ikke i vanlige fysiske butikker. [ Denne Melding var redigert av: ivo på 2002-02-27 22:14 ] Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 trenger ikke mer hjelp...takk! Har fått svar... pakken er underveis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå