Dubious Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Googlet litt og ble litt klokere, men ikke helt 100% Jeg har en bryter innerst i rommet, og vurderer å koble lampen jeg har i det rommet, med lampen nærmest gangen, og da ha en bryter til der Må begge bryterne være tilkoblet strøm? I dag er det: Strøm - Bryter - Lampe Hadde tenkt: Strøm - Bryter - Lampe - Lampe - Bryter Skal ikke gjøre det selv da jeg uansett trenger ny(e) bryter(e) og da kan jeg likeså få det gjort lovlig Tranger man 4 leder kabel, eller kan man bruke 3 leder? (2 + jord, som det er i dag) Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Skjult/åpent anlegg? Vet ikke om jeg helt skjønte funksjonen du er ute etter men slik jeg forstår det så vil du ha to brytere som styrer eksisterende lampe pluss den i korridoren? I så fall blir det enten litt omtrekking med mindre man går for en trådløs løsning. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 åpent Bryter går til en stikkkontakt, så lampene kan jeg i teorien koble opp selv Når jeg skrur på lampen på den ene bryteren så skal jeg ha muliget til å slå av med den andre og motsatt Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 En elektriker (installatør) fikser dette lett med "trappebrytere" (trappevendere) og så vidt jeg forstår kabel med en ekstra leder. Da lyser det når begge bryterne står i samme posisjon, mens det er brudd når de står vendt mot hver sin leder. Eller noe sånn, elektrikeren vet dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå