Redaksjonen. Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Joachims idé er så god at Senter for IKT i utdanningen tror den kan brukes i skolen Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Arduino finnes vel fra før, og det finnes 1 million tillegg å kjøpe på bla ebay.... 2 Lenke til kommentar
KWPHWF43 Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Fantastisk. Gi den mannen St. Olav og Fredsprisen! 2 Lenke til kommentar
Jon Haavie Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Her finnes en oversikt over alle makerspacene i Norge: http://norwaymakers.org/kart 1 Lenke til kommentar
kjetil_kilhavn Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Arduino finnes vel fra før, og det finnes 1 million tillegg å kjøpe på bla ebay.... Automobil. Pføy! Hester finnes vel fra før - og det går an å få tak i alle slags tillegg, både ploger og kjerrer og ikke minst saler ... 2 Lenke til kommentar
kjetil_kilhavn Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Fantastisk. Gi den mannen St. Olav og Fredsprisen! Han ber ikke om det, han ber om litt støtte. Og det skal han få av meg i alle fall - men for deg er det vel aller viktigst å pisse. 1 Lenke til kommentar
Nobunaga Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Jeg prøve Scratch sammen med 12-åringen. Kjempekult! Og vi lage 3-4 enkle spill og programmer. Men så begynte vi å støte på feil og bugs i Scratch. Mange. Repeater som hoppa over tall og andre åpenbart inkonsekvente ting. Det var veldig demotiverende. Jeg fikk også sjekka koden av andre kompetente folk og de fikk samme feil. Det var egentlig trist for det var et fint konsept. Vi gikk tilbake til Arduino og tekst – ikke så gøy for 12-åringen, men heller det enn buggy compiler. Lenke til kommentar
WhatEverIDo Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Arduino finnes vel fra før, og det finnes 1 million tillegg å kjøpe på bla ebay.... Og tanken hans er som det er med matbokser, han benytter ting som finnes setter det sammen til oppgaver som skal løses. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Lego Mindstorm, ftw. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Lego Mindstorm, ftw. Tror LEGO sin markedsavdeling har en jobb å gjere, da deise settene langt fra er tilstede i alle utsalgene som fører LEGO. "Learning by doing" er der eg har min gode engelsk i fra. Bare de aller enkleste ting kan læres ved kunn lesing og avføring. Lenke til kommentar
Knut Yrvin Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Nydelig. Rett på målet med å kombinere tekniske ferdigheter på flere områder, med morsom koding. Dette må støttes. 1 Lenke til kommentar
alpha547 Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Jeg liker konseptet, men er vel enig med flere kommentarer på at dette er jo ikke noe nytt. Ut fra det jeg kan se, så er jo dette en slags remake av LittleBits, Lego NXT og mange andre standard ferdige Arduino-byggesett++ Om jeg ikke husker feil, så var jo LittleBits et kickstarter prosjekt også, hvor mål/målgruppen var akkurat den samme. LittleBits er jo et godt steg foran nå, med enkle magnet-komponenter, sin egen-designet Ardiuno og 1000-vis av prosjekter man kan bygge sammen med barna hjemme. Så jeg savner en grunn til hvorfor jeg, andre eller skolene skal velge Teknolab-bokser framfor f.eks. LittleBits... 1 Lenke til kommentar
Joachim Skeie Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Arduino finnes vel fra før, og det finnes 1 million tillegg å kjøpe på bla ebay.... Absolutt, og liker du å lete etter egne komponenter på eBay og finne ut hvordan den fungerer helt på egenhånd, så er nok ikke Teknolab for deg. Ønsker du ferdige sett hvor komponentene et forhåndstestet sammen, og leveres komplett med instruksjoner på norsk, da er TeknoLab laget for deg. Mvh, Joachim Haagen Skeie 1 Lenke til kommentar
Joachim Skeie Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Jeg prøve Scratch sammen med 12-åringen. Kjempekult! Og vi lage 3-4 enkle spill og programmer. Men så begynte vi å støte på feil og bugs i Scratch. Mange. Repeater som hoppa over tall og andre åpenbart inkonsekvente ting. Det var veldig demotiverende. Jeg fikk også sjekka koden av andre kompetente folk og de fikk samme feil. Det var egentlig trist for det var et fint konsept. Vi gikk tilbake til Arduino og tekst – ikke så gøy for 12-åringen, men heller det enn buggy compiler. Jeg har lager blockuino.no for å fylle det hullet mellom Scratch og ren tekstbasert programmering. Blockuino er også gratis og bruke og utvikles aktivt av Kodegenet. 2 Lenke til kommentar
Joachim Skeie Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Jeg liker konseptet, men er vel enig med flere kommentarer på at dette er jo ikke noe nytt. Ut fra det jeg kan se, så er jo dette en slags remake av LittleBits, Lego NXT og mange andre standard ferdige Arduino-byggesett++ Om jeg ikke husker feil, så var jo LittleBits et kickstarter prosjekt også, hvor mål/målgruppen var akkurat den samme. LittleBits er jo et godt steg foran nå, med enkle magnet-komponenter, sin egen-designet Ardiuno og 1000-vis av prosjekter man kan bygge sammen med barna hjemme. Så jeg savner en grunn til hvorfor jeg, andre eller skolene skal velge Teknolab-bokser framfor f.eks. LittleBits... LittleBits er kjempefint. Men fokus er i grunn kun på elektronikken. Ikke så mye på programmering og mekanikk. Det finnes også mye Arduino materiale, men nesten utelukkende på engelsk. Teknolab vil tilby komplette prosjekt med norske instruksjoner og gjennomtestet for gjennomføring sammen med barn og unge. Med Vennlig Hilsen, Joachim Haagen Skeie 2 Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Arduino finnes vel fra før, og det finnes 1 million tillegg å kjøpe på bla ebay.... Trodde du pakken var en Arduino og et lykke til på ferden? Da kan jeg anbefale deg å lese Kickstarter-kampanjen før du kommenterer neste gang... Lenke til kommentar
Nobunaga Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Jeg prøve Scratch sammen med 12-åringen. Kjempekult! Og vi lage 3-4 enkle spill og programmer. Men så begynte vi å støte på feil og bugs i Scratch. Mange. Repeater som hoppa over tall og andre åpenbart inkonsekvente ting. Det var veldig demotiverende. Jeg fikk også sjekka koden av andre kompetente folk og de fikk samme feil. Det var egentlig trist for det var et fint konsept. Vi gikk tilbake til Arduino og tekst – ikke så gøy for 12-åringen, men heller det enn buggy compiler. Jeg har lager blockuino.no for å fylle det hullet mellom Scratch og ren tekstbasert programmering. Blockuino er også gratis og bruke og utvikles aktivt av Kodegenet. Det ser veldig, veldig lovende ut. Gleder meg til å motta første boks – Lykke til! 2 Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 er det så lurt å lære barna å løpe før de kan gå...? Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Alle burde lære om elektroner, atomer, resistans og transistorer og slikt før de lærer å programmere maskinen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå