Gå til innhold

Oppgradering av spill-PC. Funker komponenter greit?

Anbefalte innlegg

Har nylig blitt bitt av basisen igjen etter mange tørre år og må oppgradere.. Eneste jeg tar vare på er kabinett, PSU (god 750w corsair), samt disker (HDD og ssd). Trenger hk, cpu, minne og grafikk. Laget følgende handlevogn ser dette ok ut? post-155226-0-40841400-1476044992_thumb.png

Endret av Conkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville definitivt gått for 6600k istedenfor 6600 og en kjøler. CM hyper 212 evo er bra og billig. Er vel også anbefalt å gå for ett kit med ram, så 2x8 GB til z170, du kan gjerne gå for høyere hastighet også, 3200 MHz er ikke så mye dyrere :) Ellers er gpu og hk bra.

Endret av Emilsen
Lenke til kommentar

Tror jeg har samme kjøler på riggen min i dag (5-6 år gammel i5) men mangler sikkert fester eller tror du dette er de samme?

Ellers er denne rammen bedre? https://www.komplett.no/product/893831/datautstyr/datautstyr/minnebrikker/corsair-vengeance-ddr4-3200mhz-16gb#

Viktig for meg er hk med nok sataporter (8 er smoooooth). I5 6600 vs i7?

Endret av Conkey
Lenke til kommentar

Smør på med en K-prosessor og greit med ram når du først er i gang.

Rammen du valgte ut er fin, så bør du gå for denne prosessoren og en kjøler.

CPUkjølere bruker å være universal, så om du har en god kjøler fra før skal den fungere overens med Skylake.

Endret av Nlklas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser hoppet opp til i7 prismessig er litt mer enn set jeg liker. Men bare får å få det med teskje - de rambrikkene jeg har linket til i min andre post ovenfra passer fint med valgte hk i første post?

Ser gigabyte har en rimeligere z170 hk men tror jeg går for gaming 3 selv om jeg ikke finner noen norske recviews eller brukererfaringer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...