Conkey Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Har nylig blitt bitt av basisen igjen etter mange tørre år og må oppgradere.. Eneste jeg tar vare på er kabinett, PSU (god 750w corsair), samt disker (HDD og ssd). Trenger hk, cpu, minne og grafikk. Laget følgende handlevogn ser dette ok ut? Endret 9. oktober 2016 av Conkey Lenke til kommentar
Patek Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Ville definitivt gått for 6600k istedenfor 6600 og en kjøler. CM hyper 212 evo er bra og billig. Er vel også anbefalt å gå for ett kit med ram, så 2x8 GB til z170, du kan gjerne gå for høyere hastighet også, 3200 MHz er ikke så mye dyrere Ellers er gpu og hk bra. Endret 9. oktober 2016 av Emilsen Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Tror jeg har samme kjøler på riggen min i dag (5-6 år gammel i5) men mangler sikkert fester eller tror du dette er de samme? Ellers er denne rammen bedre? https://www.komplett.no/product/893831/datautstyr/datautstyr/minnebrikker/corsair-vengeance-ddr4-3200mhz-16gb# Viktig for meg er hk med nok sataporter (8 er smoooooth). I5 6600 vs i7? Endret 9. oktober 2016 av Conkey Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Smør på med en K-prosessor og greit med ram når du først er i gang. Rammen du valgte ut er fin, så bør du gå for denne prosessoren og en kjøler. CPUkjølere bruker å være universal, så om du har en god kjøler fra før skal den fungere overens med Skylake. Endret 9. oktober 2016 av Nlklas 1 Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 Noen vits å kjøre 2 par av det ram kittet? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Noen vits å kjøre 2 par av det ram kittet?Kjøp ett sett. Endret 9. oktober 2016 av RRhoads Lenke til kommentar
Patek Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Hva blir bruken? Med mindre du driver med mye bilde og videoredigering så holder i5 som regel til gaming Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 Det er nok primært gaming men noe redigering blir det nok. Uansett regner jeg med det blir en solid oppgradering fra det jeg har i dag Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Hvis i7 er kommer innafor budsjettet ditt så går du likeså godt for den. Hvis ikke så gå for i5. Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 Ser hoppet opp til i7 prismessig er litt mer enn set jeg liker. Men bare får å få det med teskje - de rambrikkene jeg har linket til i min andre post ovenfra passer fint med valgte hk i første post? Ser gigabyte har en rimeligere z170 hk men tror jeg går for gaming 3 selv om jeg ikke finner noen norske recviews eller brukererfaringer Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Hvis det er disse du refererer til så passer de overens med hovedkortet ja. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå