Gå til innhold

Hvilken skal jeg kjøpe? UE55KS7005 eller UE55KU6075?

Anbefalte innlegg

Heisann. Må først si at jeg er helt grønn når det gjelder teknologi på tv fronten.

Jeg er av typen som ikke så allverdens forskjell på dvd og blueray, men har skjønt at mye av grunnen til det var tv'n min.

Nå er det derimot på tide å bytte ut den gamle traver'n og jeg har sett på to samsung tver.

Den ene Samsung 55" 4K SUHD UE55KS7005 til 13.000

eller en

Samsung 55" 4K UHD UE55KU6075 til ca 8000

4k uhd har jeg forstått det slik at man bør ha en spesiell spiller for å dra nytte av? Altså så vil jeg ikke se forskjell på noen av disse på vanlig tv, netflix eller ps4? Så på en demo på suhd som så helt fantastisk ut, men i og med jeg ikke kommer til å kjøpe uhd spiller er det vel liten vits å bruke 5000 ekstra på tv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Må først si at jeg er helt grønn når det gjelder teknologi på tv fronten.

Jeg er av typen som ikke så allverdens forskjell på dvd og blueray, men har skjønt at mye av grunnen til det var tv'n min.

Nå er det derimot på tide å bytte ut den gamle traver'n og jeg har sett på to samsung tver.

Den ene Samsung 55" 4K SUHD UE55KS7005 til 13.000

eller en

Samsung 55" 4K UHD UE55KU6075 til ca 8000

4k uhd har jeg forstått det slik at man bør ha en spesiell spiller for å dra nytte av? Altså så vil jeg ikke se forskjell på noen av disse på vanlig tv, netflix eller ps4? Så på en demo på suhd som så helt fantastisk ut, men i og med jeg ikke kommer til å kjøpe uhd spiller er det vel liten vits å bruke 5000 ekstra på tv?

Sikker på at du ikke har rotet litt med prisene her? Finner ikke UE55KU6075 til den prisen. Men til 10.995,-

Personlig så hadde jeg gått for http://www.tek.no/artikler/test-samsung-ue55ks7005/349309 

Det kommer ann på hvilke kilder du har. Netflix har endel serier i 4K og det kommer stadig flere. Når det kommer til PS4 så vil du kunne ta ibruk HDR som vil gi vesentlig bedre kontrast og farger i støttede spill. Men med et slikt TV så ville det jo være helt klart en fordel å kjøpe PlayStation 4 Pro som kommer om 1 mnd. Da vil du få både oppskalert og ekte 4K spill med HDR.

Lenke til kommentar

UHD tv'er har netflix innstallert (usikker på om alle har det)og kan kjøre det direkte på den i 4K.

4K BLU-RAY spillere er det foreløbig bare to merker som har, panasonic og samsung så ville uansett ventet til konkurransen blir større før man går for 4k spiller. Jeg venter på om oppo kommer med en ny spiller snart.

Er ikke kjent med nyeste konsollene og var vel nevt over PS4 støtter det

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Tror det var messetilbud @Larsen. Er ikke sikkert det var den tv'n, men det stod to 55' samsung'er ved siden av hverandre på messa. Ene uhd til 8, den andre suhd til 13. Linken funker ikke, men du mener jeg bør gå for suhd'n? Ps4 pro må dessverre vente en stund i og med jeg skal både ha ny tv og psvr. Veit jeg burde droppa ny tv og heller kjøpt pro, men statsministeren ville det annerledes. I denne omgang ?

Men hva er egentlig forskjellen på uhd og suhd og hva vil dette si på feks ps4 pro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...