OleOst_ Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Hei. Jeg har en FTP server som jeg lagrer diverse på. Ønsker å alltid synkronisere alt fra en folder på FTP serveren og ned til en folder på en lokal Ubuntu pc / server, uten og synkronisere motsatt vei. (Jeg har mye meir lagret lokalt enn det jeg har på FTP serveren) Noen som vei om en enkel kommando for å hente ned nye mapper / filer fra serveren? Evt mulighet for å sitte dette opp automatisk at den sjekker innimellom? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Sjekk ut rsync og cron/crontab. Litt lesing rundt det, så har du det :-) Lenke til kommentar
OleOst_ Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 rsync virker vel ikke over ftp protokoll ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Nei, rsync kjører dårlig over FTP, men kjører pent over SFTP som er betydelig bedre. SFTP er filoverførings biten som er bygget inn i SSH og denne er faktisk enklere å sette opp enn FTP også, og sikrere. Jeg vil uansett anbefale deg å vurdere den oppgraderingen, og bruker du Filezilla som FTP klient idag, så er du allerede klar for steget til SFTP. 3 Lenke til kommentar
OleOst_ Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 007CD: Har forsøkt å lest litt. Men fremdeles så kan jeg ikke se hvor rsync støtter en SFTP server? Ser fremdeles ut for meg at en må ha rsync installert på begge sider, men at rsync kan benytte seg av sftp internt. Men ikke mot en hvilken som helst sftp server? Lenke til kommentar
Twofish Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Du må ha rsync og ssh installert på begge, og du må ha ssh tilgang til maskinen du har ftp-server på. Lenke til kommentar
kjeita Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 (endret) lftp -c "open -u <user>,<password> -p <port><server>; mirror -c -L <server folder> <local folder>" Endret 10. oktober 2016 av kjeita Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå