Gå til innhold

Utendørs kamera som ikke bruker nett hele tiden.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått i oppgave fra svigerfar å finne ett utendørs overvåkningskamera som skal filme badestampen Deres, slik at han kan se når lokket til stampen blir for mye snø på.
Da de har ice-net med begrenset antall mb pr måned ønsker han ett kamera som ikke bruker internett bortsett fra når han logger seg på hjemmenfra eller via en smarttelefonapp.

Er det noen som har noen tips til hva som kan benyttes til dette?

Jeg har fått ett ca. budsjett på 2-3000kr.

Han har sendt meg denne linken, og lurer på dette kameraet kan benyttes til dette formålet. 

http://www.samsung.com/us/smart-home/home-monitoring/cameras/smartcam-hd-pro-1080p-full-hd-wifi-camera-snh-p6410bn/

Hva tror Dere? Er det noen som kan gi meg noen tips? 

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kameraet du linker til er avhengig av wifi, så for og logge inn på det kameraet må datamaskinen være oppkoblet hele tiden til nettet.

Hva med et viltkamera som bruker GSM/MMS og som har 2-veis kommunikasjon ?, du sender en MMS og for tilsendt bilde tilbake.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det høres ikke ideelt ut å få snøen til å lage hull i stampen hvis man setter en stokk under lokket.

Men de fleste wifi-kameraer sender ikke bilder ut på nettet utenom hvis noen bruker dem. Altså: Er det ingen som ser på bildene blir det heller ingen trafikk, og ingen datamengde blir brukt. :)

Kameraet må selvfølgelig passordbeskyttes, ellers er det sikkert noen som finner det.

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Burde nok skrevet IP istedenfor wifi.

Kameraet er oppkoblet via en datamaskin så det blir ingen kostnader den veien, men datamaskinen må være online for og kunne logge seg inn via foreksempel en smarttelefon, om det må betales for datatrafikk "upload/download" siden maskinen må være oppkoblet hele tiden vet jeg ikke.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Har fått i oppgave fra svigerfar å finne ett utendørs overvåkningskamera som skal filme badestampen Deres, slik at han kan se når lokket til stampen blir for mye snø på.

Da de har ice-net med begrenset antall mb pr måned ønsker han ett kamera som ikke bruker internett bortsett fra når han logger seg på hjemmenfra eller via en smarttelefonapp.

Er det noen som har noen tips til hva som kan benyttes til dette?

Jeg har fått ett ca. budsjett på 2-3000kr.

Han har sendt meg denne linken, og lurer på dette kameraet kan benyttes til dette formålet. 

http://www.samsung.com/us/smart-home/home-monitoring/cameras/smartcam-hd-pro-1080p-full-hd-wifi-camera-snh-p6410bn/

Hva tror Dere? Er det noen som kan gi meg noen tips? 

På forhånd takk :-)

For ditt behov fins to typer overvåkningskameraer: 1. IP/WiFi overvåkningskameraer 2. GSM kameraer. Lenken som du skrevet her, er en typisk IP eller WiFi kamera. Det bruker WiFi-router til å overføre video over nettet. Du trenger en APP på mobiltelefon for å koble til kameraet, så ser du LIVE video via telefon. Så du kan se fra hvor som helst i verden, for eksempel denne vanntett utendørs kameraet med nattsyn, eller denne IP-kameraet Den andre typen er såkalt GSM kameraet som bruker SIM-kort for å sende MMS med bildet ved bevegelse eller SMS-kommando. Jeg personlig liker best IP overvåkningskameraet. Om GSM kameraet fungerer, er det avhengig av signal dekningen av telefonselskapet hvor ditt SIM-kort kommer fra. Ved bruk av IP-kamera har du fordel at WiFi-router hjemmet er under din kontroll.     

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...