Blixus Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Hei! Ved mye vas ved nåværende RC bil, har jeg kommet frem til å kjøpe ny. Jeg har funnet ut at Traxxas 56036 E-Revo er min neste bil, men den har en skyhøy pris (6000,- norske sider) Jeg fant en på Ebay, som skal være ny og som har readyset, (ingen deler som må kjøpes utenom, batteri + lader inkl.) Denne koster litt over 3000,- kroner inkludert frakt, link: http://www.ebay.com/itm/TRAXXAS-56036-1-E-REVO-BRUSHED-MONSTER-TRUCK-TQI-2-4-W-BATTERIES-CHARGER-BLUE-/162231005614?hash=item25c5b8b1ae:g:zicAAOSw-KFXf8YT Er dette her scam, eller er dette rett og slett US priser? Hvis jeg bestiller denne, får jeg garantert pakken, og med alt av utstyr? Akkurat likt som jeg ville i norske butikker? Bare halv pris? Har dere eventuelt andre sider som selger Rc biler til rimelig priser? Vil helst holde meg i radiusen 2500-4000 kroner. Trenger ikke å være E-revoen, men noe i den dur. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Har du glemt 20 dollar i frakt og 100 dollar i import charges? Lenke til kommentar
Blixus Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 Har du glemt 20 dollar i frakt og 100 dollar i import charges? Hehe, var litt kjapp der. Så bare frakten, og ikke import charges, men den er alikevel 2000 billigere enn i Norge. Så spørsmålet mitt står fremdeles! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Jeg er ganske sikker på at det ikke er scam. Lenke til kommentar
Blixus Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 Jeg er ganske sikker på at det ikke er scam. Så dette er bare US priser? Og jeg får alt som jeg hadde fått i norsk butikk? Får vel en garanti på ebay anyway. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 (endret) 25% moms kommer vel i tillegg? (+ fortollingsgebyr?) http://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/ Endret 9. oktober 2016 av Hotel Papa Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Jeg sparte ca. 2000kr. på å bestille Baja 5b Flux på tilbud fra USA. Selv når frakt, moms og fortollingsgebyrer var lagt til. Lenke til kommentar
Blixus Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 (endret) 25% moms kommer vel i tillegg? (+ fortollingsgebyr?) http://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/ Ja tenkte på dette, men tenkte at import charges er moms? Med tankte på at 99 dollar er litt over 25%? Jeg sparte ca. 2000kr. på å bestille Baja 5b Flux på tilbud fra USA. Selv når frakt, moms og fortollingsgebyrer var lagt til. Hvilken side kjøpte du fra da? Endret 9. oktober 2016 av Blixus Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Jeg bestilte fra RC Planet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 (endret) 25% moms kommer vel i tillegg? (+ fortollingsgebyr?) http://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/ Ja tenkte på dette, men tenkte at import charges er moms? Med tankte på at 99 dollar er litt over 25%? Uten å si det for sikkert, så tror jeg ikke import charges er det samme. Mener jeg leste i en annen tråd hvor en person trodde det var tilfellet, men endte opp med å betale moms da han hentet pakken på posten. Du burde undersøke dette før du handler. En annen ting er jo reklamasjonsrett o.l. som man får ved kjøp fra norsk nettbutikk, pluss at man støtter lokalt næringsliv Men klart, er det mye penger å spare, så kan man jo vurdere utlandet. Endret 9. oktober 2016 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Blixus Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 Jeg bestilte fra RC Planet. Hvordan fant du ut hvor mye moms og fortollingsgebyret da? 25% moms kommer vel i tillegg? (+ fortollingsgebyr?) http://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/ Ja tenkte på dette, men tenkte at import charges er moms? Med tankte på at 99 dollar er litt over 25%? Uten å si det for sikkert, så tror jeg ikke import charges er det samme. Mener jeg leste i en annen tråd hvor en person trodde det var tilfellet, men endte opp med å betale moms da han hentet pakken på posten. Du burde undersøke dette før du handler. En annen ting er jo reklamasjonsrett o.l. som man får ved kjøp fra norsk nettbutikk, pluss at man støtter lokalt næringsliv Men klart, er det mye penger å spare, så kan man jo vurdere utlandet. Ja, det er få RC shopper i norge, og det har minsket kraftig i det siste, en av grunnene til at jeg bestiller på nett. Vi hadde en lokal Kyosho butikk som la ned for 2-3 år siden, der jeg handlet min første skikkelige bil, og fikk snakke med selgerne om diverse ting for å vite hva jeg holder på med, savn. Jeg bryr meg ikke mye om reklamasjonrett o.l. Jeg fikser det heller selv. Men tror jeg må gå videre på å bestille fra utlandet med litt omhu da! Takker for alle svar Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1741212 Bruk kalkulatoren jeg postet for å finne ut av hva importutgiftene kommer på. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Hvordan fant du ut hvor mye moms og fortollingsgebyret da? Varens verdi pluss frakt. Gange med 1,25. Legge til 175kr som var datidens fortollingsgebyr for pakker med verdi > 1000kr. Lenke til kommentar
Blixus Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 Se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1741212 Bruk kalkulatoren jeg postet for å finne ut av hva importutgiftene kommer på. Fant en tråd på Freak.no "En update for TS eller andre som måtte være interessert: Jeg kunne i går hente pakken som var bestilt fra USA med Ebay sitt Global Shipping Program hvor jeg betalt 150 USD totalt, inklusive frakt og "import charges". Pakken ble levert av Postnord og jeg måtte ikke betale noen ekstra avgifter for hverken toll eller tollbehandling. Det kan i teorien komme noe slikt i ettertid, men det tviler jeg på. Jeg skal i så fall oppdatere tråden på nytt." Det ser ut som Ebay har en deal med transporten og sier at moms AKA Import charges er betalt. Kommer fortollingsgebyr utpå dette igjen? Import charges og moms er jo akkurat det samme. Hvordan fant du ut hvor mye moms og fortollingsgebyret da? Varens verdi pluss frakt. Gange med 1,25. Legge til 175kr som var datidens fortollingsgebyr for pakker med verdi > 1000kr. Skal sjekke ut dette! Lenke til kommentar
Blixus Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 Hva sier dere, skal jeg ta sjansen på å bestille med GSP? Mange sier at etter å ha betalt import charges AKA moms direkte på ebay har gått gjennom.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Med et lite forbehold. Hvis pakka havner til fortolling hos et svindlerfirma som f.eks. Total Distribusjon AS så kan du risikere doble eller tredoble fortollingsgebyrer. Jeg har bestil fra Ebay med GSP et par ganger og da har jeg ikke betalt noe ekstra toll eller moms. Endret 9. oktober 2016 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Blixus Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 Så ut som bilen bare var brushless ready, så teknisk sett er den bare brushed, så da finner jeg en ny en. Men jeg måtte fremdeles vite om import charges, så takker for alle svar igjen! Med et lite forbehold. Hvis pakka havner til fortolling hos et svindlerfirma som f.eks. Total Distribusjon AS så kan du risikere doble eller tredoble fortollingsgebyrer. Jeg har bestil fra Ebay med GSP et par ganger og da har jeg ikke betalt noe ekstra toll eller moms. Så lenge jeg holder på kviteringer og dokumenter så regner jeg med at det fikses etterhvert.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Overprisinga til noen fortollingsselskaper kommer du ikke unna, med mindre de har gjort en feil. Noen har bare rett og slett absurde gebyrer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå