winmedi Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Hei. jeg har en xtz forsterker som jeg ønsker å kunne spille av musikk uten å måtte koble til en dac via en pc. Ønsker å kunne spille av musikken trådløs fra PC og telefon. Har sett litt på Chromecast Audio, men der er det AUX som må inn til forsterker ser jeg, vet ikke om dette er et bra alternativ. Hva er best av WIFI og Blutetooth? Det som er dumt med bluetooth er at du må være innen en viss rekkevidde, mens på WIFI har du mulighet for å være overalt i huset uten at du mister forbindelsen. har dere noe løsninger for å strømme musikk trådløst? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Chromecast Audio er vel beste/enkleste løsning. Hvis du ikke vil koble analogt til aux, så støtter den jo også optisk lyd ut. WiFi gir bedre lyd enn BT, men spørs jo også på kvaliteten fra kilden. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 er det ulemper med chromecast audio siden den trenger aux? Vil lydkvaliteten bli dårligere? Bruker nå DAC Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Trenger aux...? En gang til: Chromecast Audio støtter også optisk (digital) lyd. Da kan man også bruke DAC. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 Oja se der ja, leste litt fort Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Chromecast Audio compatible speakers and cables Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Er bare en optisk port på forsterkeren min, og den er allerede i bruk i TVen. Er jeg nødt til å bruke AUX eller er det mulighet for optisk? Optisk splitter? Endret 9. oktober 2016 av winmedi Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Et par eksempler: http://www.ebay.com/itm/3Way-Digital-Toslink-Optical-Audio-Splitter-Selector-Fiber-Cable-Switch-HDTV-BOX-/121658055278?hash=item1c53629a6e:g:iEwAAOSwl8NVXo-3 http://www.ebay.com/itm/3x1-Digital-SPDIF-TOSLINK-Optical-Audio-Switch-Switcher-Splitter-Remote-Control-/172219765490?hash=item28191912f2:g:XQUAAOSwFMZWsPWL Endret 9. oktober 2016 av Mr D Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Hvis du har en DAC vil det beste være å koble til Chromecasten til DACen med optisk kabel. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 (endret) Vurderer å kjøpe denne https://www.123elektronikk.no/optisk-switch/toslink-y-splitter.aspSlik jeg forstår det så kan du kun bruke en enhet omgangen, som er greit for meg. Men hvis jeg er ferdig med å høre via CCA, og vil nå høre via tven. Må jeg da slå av CCA ved å ta ut støpselet? Må ikke CCA alltid være frakoblet for at jeg skal kunne høre via tven? Endret 10. oktober 2016 av winmedi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå