halloiluken1 Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 I jobb så har jeg en kunde som har en HP 8200 elite som bruker ekstrem lang tid på oppstart, noen ganger starter den ikke opp i det hele tatt. Bruker lang tid til der man velger konto for login. Først så var de i snitt ca hver 3 gang den startet opp. Den kjørte da windows 7. Satte da opp en erstatningspc til kunden og da windows 10. Trodde da saken var i orden, men så ringer kunden og igjen er det treg oppstart. Noen ganger starter den ikke opp og andre ganger kan det ta 1 time. Nå tør ikke kunden slå av pcen. Litt rådløs så var jeg hos kunden og byttet usb hub og kablet litt om. Pcen var da i gang, og jeg slo den av og startet opp igjen en ca 15 ganger for å prøve, kunden slo også av og på maskien. Trodde problemet var løst, men det var det ikke. For dagen etter så fikk kunden på nytt ikke startet opp pcen. Da hadde den stått av over natta. Jeg har ikke byttet strømforsyning, kan det være denne? Eller hva kan det evt være. Det er tilkoblet noe annet utstyr via usb, som f.eks en strekkode leser. Pcen er forøvrig veldig låst til det den skal brukes til. Begrenset for nettsider den har tilgang til osv. Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Sjekk helsen til SSD/HD (http://www.hdsentinel.com) kan være den er sliten, og kjør memtest hvis SSD/HD er OK. Lenke til kommentar
halloiluken1 Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 Takk for svar Først så hadde de en pc, denne ble byttet ut med en tilsvarende modell. Så det er litt rart om det er ssd/hd feil på begge eller minne. Vi trodde også først dette var feilen med pcen, derfor gjorde vi det enkelt og byttet den ut. Men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 " Det er tilkoblet noe annet utstyr via usb, som f.eks en strekkode leser. " Tipper det er dette som forhindrer rask boot. Hvis du har en instilling i bios "Legacy USB mass storage support" eller tilsvarende enabled - Sett denne til disabled. Lenke til kommentar
halloiluken1 Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 Da skal jeg sjekke bios, om Legace USB mass storage support er enabled, og disable den. Men hva er egentlig dette? Kanskje et dumt spørsmål, men spør allikevel. (I jobb så setter jeg opp utstyr i butikk og gjør det dataspesialister inne ber meg om å gjøre. Jeg er ingen dataspesialis selv) Er litt usikker på om det er det. Vi har pcer ute hos svært mange kunder, men nå så er det bare den ene som vi sliter med oppstart. Jeg var hos kunden forrige uke og fikk da slått den av og så på sikkert 15 ganger uten problemer. Men så ble den slått av på natten og neste dag da så var det treg oppstart, altså når den sto natten over. Det kan jo bare være tilfeldig så klart. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Du sier den henger/bruker lang tid under login. Høres ut som det kan være et nettverksproblem. Lenke til kommentar
halloiluken1 Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 Ja kunden sier den bruker lang tid frem til den kommer dit man skal velge konto for innlogging. Pcen er ikke i et nettverk med andre pcer i butikken, og internett på den pcen kan kun brukes mot vår bedrift. Den er tilkoblet via trådløst nett, d-link usb dongle. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Du har vel ikke network boot som førsteprio? Dette tar da en evighet til tider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå