Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD på helt fresh legit install!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har netopp installert legit Win10 lastet ned fra Microsoft på PCen, og egentlig ikke installert noe annet enn viftestyringsverktøy fra Asrock og et par nettlesere.

Likevel får jeg blåskjerm et par ganger i døgnet. Dem kommer selv om PCen bare står og er idle. Har kjørt memtest til det kjedsommelige uten å få fails, så lurer på om det kan være noen slemme win10 drivere? Crashdumps er dessverre gresk for meg, så lurte på om noen her inne kunne prøvd å hjelpe meg å tyde dem? :)

OS - Windows10 x64 

· CPU - I5 2500K
· AMD HD7870
· ASrock Z77 Pro4
Nvidia 7870
16GB Corsair DDR3 RAM 
· 1200W Gold standard PSU
2x128GB SSD i Raid0

Dumps.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv annen BIOS versjon, har hjulpet meg flere ganger. Og ikke nødvendigvis en nyere.

Eldre HDD og SSD er også en vanlig feil, periodisk krasj er typisk tegn.

Du tenker at Win10 ikke er skikkelig kompatibel med Biosen min?

Er det noe verktøy der ute for å teste diskene skikkelig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Thnx!

Men har nå test med memtest86+ og får to errors på test #8 hver eneste run! Så det forteller meg ihvertfall to ting:

-Det er forskjell på forskjellige versjoner av memtest! Kommer i fremtiden til å gå rett på 86+

-En liten bit av ene brikken er sluttet å fungere, så blåskjermen har vel kommet hver gang PCen har prøvd å skrive til akkurat det området!

Skal mixe og matche til jeg finner synderen, men har uansett bestilt meg nytt 32gb kit, så regner med at det skal fikse saken :)

Lenke til kommentar

Greide aldri å få gjenskape feilen ved å flytte rundt på brikkene, så i et øyeblikk av frustrasjon satte jeg alle på plass igjen. 9 passes med memtest senere og fremdeles ingen feil forstår jeg absolutt ingenting.

Problemet har tydeligvis løst seg selv ved å flytte rundt på brikkene! Hvordan er det mulig? Å vil det være etisk greit å selge unna de gammle brikkene? Dem ser jo ut til å fungere  :nei:

148qexs.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...