gersa_InnleggNO Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Har lenge "slitt" med dårlig signal i andre etasje. Da hadde jeg en Airport Extreme i TV-benken i stua og en AirPort Express som repeater oppe. Ja jeg vet at man helst skal plassere routeren høyt, men Get kommer inn på en vegg som gjør det veldig kronglete å få strekt en kabel til et sted der det står skap. Huset er 8x8 meter. Etasjeskiller er med stubloftsleire. Sentralt i huset er det brannmur og pipe. Så jeg vet hvorfor det blir dårligere signal, jeg syntes bare det blir veldig mye dårligere enn jeg hadde trodd på forhånd. I går fikk jeg en TP-link Archer C3200. Leste mye bra om den på bl.a. dinside.no og de skrøt av at de fikk bra hastighet i 4 etasjer og på en benk 150 meter fra huset. På kontoret i andre etasje får jeg lusne 24 Mbit (fra 75 Mbit i stua under), og det er med den gamle Airport Extreme som repeater på 2,4GHz-båndet øverst i trappa. Macen på kontoret oppe ser begge 5 GHz-nettverkene fra Archern (signalstyrke 3 av fire streker), men vil ikke koble seg til noen av dem. Så kommer spørsmålet... TP-link har en repeater som heter AC1750 som skal være bra, men hva er sannsynligheten for at den gjør en bedre jobb enn en AirPort Extreme? Vil ikke repeateren bare sende videre det lusne signalet den finner i toppen av trappa? Det kan vel ikke bli bedre enn utgangspunktet? Kan dette løses trådløst, eller tvinges jeg over på kabel. Mvh Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå