cliffme Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Ved årlig betaling hadde det vært helt fint. Vet ikke hvordan det er når en skal bytte bil osv heller. Jeg kjører mine maks 2-3 år. Er det ny bil du kjøper da? I så fall er jo 3000-4500 kr per år lite i forhold til verditapet på bilen ila. de to-tre årene. Nei ikke nødvendigvis, klart det er ikke mye ift verditap nei men det er allikevel ikke verdt den prisen for meg. Skiltet følger personen og ikke kjøretøyet. "Et personlig bilskilt følger ikke bilen ved salg, men du kan knytte det personlige bilskiltet til din neste bil. Det er ikke tillatt å selge bilskiltet videre til noen andre." https://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/presse/nyheter/nasjonalt/na-kan-du-soke-om-personlig-bilskilt Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Ved årlig betaling hadde det vært helt fint. Vet ikke hvordan det er når en skal bytte bil osv heller. Jeg kjører mine maks 2-3 år. Er det ny bil du kjøper da? I så fall er jo 3000-4500 kr per år lite i forhold til verditapet på bilen ila. de to-tre årene. Nei ikke nødvendigvis, klart det er ikke mye ift verditap nei men det er allikevel ikke verdt den prisen for meg. Skiltet følger personen og ikke kjøretøyet."Et personlig bilskilt følger ikke bilen ved salg, men du kan knytte det personlige bilskiltet til din neste bil. Det er ikke tillatt å selge bilskiltet videre til noen andre."[/size] https://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/presse/nyheter/nasjonalt/na-kan-du-soke-om-personlig-bilskilt Hjelper jo lite om en velger noe som har med selve bilen å gjøre feks, binner seg liksom opp i ti år da:) Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Da har man vel tatt det valget selv eller? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 (endret) Er derfor jeg droppet hele greia. Det fins jo folk som bare kjøper f.eks BMW, og da er det jo greit, men personlig ønsker jeg å eie litt forskjellig. Det måtte blitt på en samlerbil eller veteranbil jeg vil eie i lang tid fremover i så fall. Syns det er bra at vi endelig fikk dette i Norge, men hadde vært flott om de hadde klart å perfeksjonere det litt videre. Litt mindre regler og unntak i noen tilfeller hadde vært flott. Endret 15. juni 2017 av Vertical^ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Da har man vel tatt det valget selv eller? Selvfølgelig, men litt av poenget mitt ift at jeg ikke mener det er verdt det. For min del. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Da har man vel tatt det valget selv eller? Selvfølgelig, men litt av poenget mitt ift at jeg ikke mener det er verdt det. For min del. Du kan jo velge noe som ikke "binder" opp bilen. Jeg prøvde selv å søke på "ASSMAN", men noen kom meg i forkjøpet Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Da har man vel tatt det valget selv eller? Selvfølgelig, men litt av poenget mitt ift at jeg ikke mener det er verdt det. For min del. Du kan jo velge noe som ikke "binder" opp bilen.Jeg prøvde selv å søke på "ASSMAN", men noen kom meg i forkjøpet Mann binder fortsatt opp i 10 år, om det er gjeldene for bil eller noe annet. Poenget mitt er at for meg er dette en dårlig løsning, sånn er det bare for meg:) Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Kan man ha flere enn ett slik skilt om gangen? Isåfall er det ikke noe problem. Bare å bytte når man blir lei. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Kan man ha flere enn ett slik skilt om gangen? Isåfall er det ikke noe problem. Bare å bytte når man blir lei. Jo ett problem, koster 9000 hver gang og en er Stuck med det i 10 år... Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Er skiltet knyttet til deg som person eller bilen? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Er skiltet knyttet til deg som person eller bilen? Begge deler når de er i din eie Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Kan jeg kjøpe veteranskilt til moped med custom tall og bokstaver? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Uaktuelt å betale 9000 for noe så unyttig. Bedre å være anonym med et vanlig nummer. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 (endret) "SKILTNR" er tatt "DUST" og "KØLLE" er ledig, for de som måtte ønske det. En Tesla-eier har trolig allerede snappet opp "SNYLTER" Endret 15. juni 2017 av adeneo Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 EL BIL Så kjører man gratis i bommen 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Nei ikke nødvendigvis, klart det er ikke mye ift verditap nei men det er allikevel ikke verdt den prisen for meg. Skiltet følger personen og ikke kjøretøyet. "Et personlig bilskilt følger ikke bilen ved salg, men du kan knytte det personlige bilskiltet til din neste bil. Det er ikke tillatt å selge bilskiltet videre til noen andre." https://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/presse/nyheter/nasjonalt/na-kan-du-soke-om-personlig-bilskilt Både positivt og negativt. Du får ikke knyttet skiltet til bilen, men du slipper også grådige "investorer" som skal maksimere bilsalg. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 "SKILTNR" er tatt "DUST" og "KØLLE" er ledig, for de som måtte ønske det. En Tesla-eier har trolig allerede snappet opp "SNYLTER" "Trolig", fikk du sikret deg "patetisk" mens du sjekket? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 "Trolig", fikk du sikret deg "patetisk" mens du sjekket? Nei, men jeg fikk med meg at det tillates maks syv tegn, slik at jeg slipper å foreslå tåpelige alternativ som ikke lar seg registrere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå