Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vegdirektoratet vil åpne for personlige skilt i Norge

Zeph

Anbefalte innlegg

Ved årlig betaling hadde det vært helt fint. Vet ikke hvordan det er når en skal bytte bil osv heller. Jeg kjører mine maks 2-3 år.

Er det ny bil du kjøper da? I så fall er jo 3000-4500 kr per år lite i forhold til verditapet på bilen ila. de to-tre årene.

Nei ikke nødvendigvis, klart det er ikke mye ift verditap nei men det er allikevel ikke verdt den prisen for meg. 

Skiltet følger personen og ikke kjøretøyet.

"Et personlig bilskilt følger ikke bilen ved salg, men du kan knytte det personlige bilskiltet til din neste bil. Det er ikke tillatt å selge bilskiltet videre til noen andre."

https://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/presse/nyheter/nasjonalt/na-kan-du-soke-om-personlig-bilskilt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved årlig betaling hadde det vært helt fint. Vet ikke hvordan det er når en skal bytte bil osv heller. Jeg kjører mine maks 2-3 år.

Er det ny bil du kjøper da? I så fall er jo 3000-4500 kr per år lite i forhold til verditapet på bilen ila. de to-tre årene.

Nei ikke nødvendigvis, klart det er ikke mye ift verditap nei men det er allikevel ikke verdt den prisen for meg.

"Et personlig bilskilt følger ikke bilen ved salg, men du kan knytte det personlige bilskiltet til din neste bil. Det er ikke tillatt å selge bilskiltet videre til noen andre."[/size]

https://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/presse/nyheter/nasjonalt/na-kan-du-soke-om-personlig-bilskilt

Hjelper jo lite om en velger noe som har med selve bilen å gjøre feks, binner seg liksom opp i ti år da:)

Lenke til kommentar

Er derfor jeg droppet hele greia. Det fins jo folk som bare kjøper f.eks BMW, og da er det jo greit, men personlig ønsker jeg å eie litt forskjellig. 

Det måtte blitt på en samlerbil eller veteranbil jeg vil eie i lang tid fremover i så fall.

Syns det er bra at vi endelig fikk dette i Norge, men hadde vært flott om de hadde klart å perfeksjonere det litt videre. Litt mindre regler og unntak i noen tilfeller hadde vært flott.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Da har man vel tatt det valget selv eller?

Selvfølgelig, men litt av poenget mitt ift at jeg ikke mener det er verdt det. For min del.

Du kan jo velge noe som ikke "binder" opp bilen.

Jeg prøvde selv å søke på "ASSMAN", men noen kom meg i forkjøpet :)

Lenke til kommentar

Da har man vel tatt det valget selv eller?

Selvfølgelig, men litt av poenget mitt ift at jeg ikke mener det er verdt det. For min del.

Du kan jo velge noe som ikke "binder" opp bilen.

Jeg prøvde selv å søke på "ASSMAN", men noen kom meg i forkjøpet :)

Mann binder fortsatt opp i 10 år, om det er gjeldene for bil eller noe annet. Poenget mitt er at for meg er dette en dårlig løsning, sånn er det bare for meg:)

Lenke til kommentar

"Et personlig bilskilt følger ikke bilen ved salg, men du kan knytte det personlige bilskiltet til din neste bil. Det er ikke tillatt å selge bilskiltet videre til noen andre."

Både positivt og negativt. Du får ikke knyttet skiltet til bilen, men du slipper også grådige "investorer" som skal maksimere bilsalg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...