Zeph Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Det ser ut som det endeleg vil bli mogleg å få personlege skilt her i landet. Vegdirektoratet vil setje prisen til 9000,- kroner for 10 år. Dei har eit mål om å få systemet på plass våren 2017. http://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/presse/nyheter/Nasjonalt/personlige-bilskilt Vegdirektoratet foreslår at de som ønsker det kan bestille personlige bilskilt til bilen sin. Det vil koste 9000 kroner, og tekst som kan oppfattes som støtende eller upassende eller ligner på eksisterende skilt vil ikke bli tillat. De personlige bilskiltene vil ha samme størrelse som ordinære bilskilt. Det vil være en begrensning på sju tegn inklusive eventuelle mellomrom i hvert bilskilt. Er det mange her som har tenkt på noko dei vil bruke på eit skilt? Endret 15. juni 2017 av Zeph Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Herregud for en pris, kunne gjerne hatt ett personlig skilt men shit det er mye annet jeg ønsker for 9000,- 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Den prisen er helt grei så lenge pengene faktisk øremerkes som de sier. Jeg tar gjerne minst ett sett. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Herregud for en pris, kunne gjerne hatt ett personlig skilt men shit det er mye annet jeg ønsker for 9000,- 900 i året for et unikt skilt er "Herregud for en pris"? 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Jeg er for og synes prisen er fornuftig. Om jeg vil ha selv? Neppe. Har ikke råd til bil som er spesiell nok til å forsvare det. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Herregud for en pris, kunne gjerne hatt ett personlig skilt men shit det er mye annet jeg ønsker for 9000,- 900 i året for et unikt skilt er "Herregud for en pris"? Ved årlig betaling hadde det vært helt fint. Vet ikke hvordan det er når en skal bytte bil osv heller. Jeg kjører mine maks 2-3 år. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Yes! Bare synd prisen er høy, spesielt ettersom man gjerne ikke beholder en bil i 10 år. Hadde f.eks vært kult for min del å ha et skilt som sier "ABARTH", men kommer jo mest sannsynlig ikke til å kjøpe en Abarth neste gang jeg kjøper bil. Dog så blir det kanskje et marked for å selge videre slike skilt som andre kanskje vil ha? Endret 8. oktober 2016 av Vertical^ Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Maks sju tegn, inkludert mellomrom, står det her: http://www.vegvesen.no/fag/Publikasjoner/Offentlige-hoeringer/Hoering?key=1564582 Da går det akkurat med TRIKKEN på elbilen, men ikke med BRAKFJERT på fossilbilen. :-) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 CIVILIX - ja passer det Eller kanskje 2FAST4U eller SEXYMAN, mulighetene er mange men man må vel være raskt ute for å få noe bra Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Skulle gjerne hatt B1MM3R1 på MX5'en min. Just for giggles... Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Ved årlig betaling hadde det vært helt fint. Vet ikke hvordan det er når en skal bytte bil osv heller. Jeg kjører mine maks 2-3 år. Er det ny bil du kjøper da? I så fall er jo 3000-4500 kr per år lite i forhold til verditapet på bilen ila. de to-tre årene. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2016 Om du kjøper ny bil kvart 3. år, kan du ikkje flytte skiltet over på den nye? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Ved årlig betaling hadde det vært helt fint. Vet ikke hvordan det er når en skal bytte bil osv heller. Jeg kjører mine maks 2-3 år. Er det ny bil du kjøper da? I så fall er jo 3000-4500 kr per år lite i forhold til verditapet på bilen ila. de to-tre årene. Nei ikke nødvendigvis, klart det er ikke mye ift verditap nei men det er allikevel ikke verdt den prisen for meg. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Om du kjøper ny bil kvart 3. år, kan du ikkje flytte skiltet over på den nye? Du skal vel kunne gjøre det ettersom skiltene er personlige, men det som er mest populært er vel å lage et skilt som passer merket/modellen du kjører. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) 2L84AD8 BETALT KONEBIL SVENSK NORSK DIESEL BENSIN SINKE Endret 8. oktober 2016 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Herregud for en pris, kunne gjerne hatt ett personlig skilt men shit det er mye annet jeg ønsker for 9000,-900 i året for et unikt skilt er "Herregud for en pris"? Ved årlig betaling hadde det vært helt fint. Vet ikke hvordan det er når en skal bytte bil osv heller. Jeg kjører mine maks 2-3 år. Skiltet følger eier og ikke bil? Var sånn jeg forstod forslaget. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2017 Eg kjem til å vurdere det når eg kjøper bil neste gang, men har ikkje 9000 til overs for tida. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 (endret) Vurderte veldig å ta "ABARTH", eventuelt "A8ARTH", men ser ikke så mye poeng når jeg mest sannsynlig selger bilen om ett halvt års/års tid. Blir litt vel mye kroner da, spesielt om man lager et såpass personlig skilt, men kjøper et annet merke neste gang. Ser forøvrig "ABARTH" allerede er tatt så Endret 15. juni 2017 av Vertical^ Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Venter spent på saker i avisene om skilt som ikke skulle ha sluppet igjennom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå