Kung1 Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Hei, skal kjøpe min første bil om ikke så alt for lenge, men den er ikke EU-godkjent. Er en del feil som må utbedres, og lurer egentlig på hva dette kommer til å koste i deler, og om noen vet sånn ca hva dette vil koste hvis jeg får det gjort på verksted? Legger ved feilene som vedlegg i dette innlegget. Dette gjelder da en Lexus IS200 99-mod. Takk for svar! Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Har ikke verkstedet som utførte EU-kontrollen gjort et prisoverslag over dette da? I tillegg så vet du heller ikke hvor mye arbeid som ligger bak den nederste anmerkningen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Det er veldig vanskelig å gi et prisanslag. Det som burde uroe deg er prisen på to dempere, nye dekk og den OBD-feilen. Resten kan være alt ifra noen hundrelapper til flere tusen. Lenke til kommentar
Kung1 Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2016 Har ikke noe prisoverslag nei! Vurderer å ta en tur innom Toyota å spørre der, men ville høre her først. Vil også gjøre så mye som mulig selv. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Det var en liste som tilsier ekstremt dårlig bilhold, styr unna er mitt råd. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Skal du gjøre det på verksted så ser du nok mot en 5-sifret sum. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 (endret) Skruvat.no Skriv inn regnr og finn delene du trenger. Delene kjøper du selv, så sender du epost til alle bilverksteder i byen din og spør om prisoverslag for å bytte alt det der. Kan spare mange tusen kroner i arbeidspenger ved å sende rundt forespørsler til bilverksteder. Endret 7. oktober 2016 av Adrax Lenke til kommentar
Kung1 Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2016 Vurderer å ta bilen på en komplett naf-test, er det verdt 2750,-? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Det er altså et år siden denne bilen ble EU-underkjent, og dermed har stått stille siden da? Jeg ville nok holdt meg unna. Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 NAF-test kan være verdt det, for å avdekke feil/grunner til å prute på en bil. Men denne bilen vet du allerede at har mange feil. Jeg hadde ikke giddi. Har du egen garasje med løftebukk og liker å skru, da kan du kjøpe en bil som denne. Ellers, gå for en bil som er velholdt og nylig EU-godkjent... Videre, om en bil har stått stille i et år, det er ikke bra. Det fører til korosjon i lagere og motor og egentlig over alt. Og pakninger stivner til. Sjansen øker for fremtidige lekkasjer (olje, kjølevann, servo, bremser osv.) Når jeg ser på finn.no pleier jeg å klikke på "tid for neste EU-kontroll". Siden du da kommer til viser blant annet kilometer ved EU-kontroll de siste 10 årene eller noe sånt. Dette gir en indikasjon på om bilen har vært i gjevnlig bruk. Har den gått mindre enn 5-10.000km mellom to EU-kontroller (med 2 års avstand) er det grunn til å mistenke at bilen kan ha stått i en lengre periode. Har dette skjedd ila de siste 5 år vil jeg si det er negativt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå