Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min første bil!

Kung1

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe min første bil om ikke så alt for lenge, men den er ikke EU-godkjent. Er en del feil som må utbedres, og lurer egentlig på hva dette kommer til å koste i deler, og om noen vet sånn ca hva dette vil koste hvis jeg får det gjort på verksted? Legger ved feilene som vedlegg i dette innlegget. Dette gjelder da en Lexus IS200 99-mod. Takk for svar!

post-356519-113175_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skruvat.no

Skriv inn regnr og finn delene du trenger.

Delene kjøper du selv, så sender du epost til alle bilverksteder i byen din og spør om prisoverslag for å bytte alt det der. 

Kan spare mange tusen kroner i arbeidspenger ved å sende rundt forespørsler til bilverksteder.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

NAF-test kan være verdt det, for å avdekke feil/grunner til å prute på en bil. Men denne bilen vet du allerede at har mange feil. Jeg hadde ikke giddi.

Har du egen garasje med løftebukk og liker å skru, da kan du kjøpe en bil som denne. Ellers, gå for en bil som er velholdt og nylig EU-godkjent...

Videre, om en bil har stått stille i et år, det er ikke bra. Det fører til korosjon i lagere og motor og egentlig over alt. Og pakninger stivner til. Sjansen øker for fremtidige lekkasjer (olje, kjølevann, servo, bremser osv.) Når jeg ser på finn.no pleier jeg å klikke på "tid for neste EU-kontroll". Siden du da kommer til viser blant annet kilometer ved EU-kontroll de siste 10 årene eller noe sånt. Dette gir en indikasjon på om bilen har vært i gjevnlig bruk. Har den gått mindre enn 5-10.000km mellom to EU-kontroller (med 2 års avstand) er det grunn til å mistenke at bilen kan ha stått i en lengre periode. Har dette skjedd ila de siste 5 år vil jeg si det er negativt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...