Gå til innhold

Konvertere 60 fps til 24 fps


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver og filmer litt med mitt Nikon D7100. Jeg tenkte jeg skulle prøve ut hvordan det ble med slow-motion når jeg filmet i 60fps og gjorde det om til 24 fps, men når jeg skal trykke på interpret footage så kommer det bare opp et grått felt hvor det ikke går an å velge noe. Bruker adobe premiere pro. Noen som vet årsaken til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke sequence; sett den til det du ønsker (da vil materiale tilpasse seg). Om man deretter går på filmlklippet lagt i sequence kan du endre hastighet på avspilling. Om du velger lavere enn kildemateriale så vil den generere frames av forrige/neste; holder du deg innenfor kildemateriale så vil den bare spille det av saktere.

Lenke til kommentar

Du kan bruke sequence; sett den til det du ønsker (da vil materiale tilpasse seg). Om man deretter går på filmlklippet lagt i sequence kan du endre hastighet på avspilling. Om du velger lavere enn kildemateriale så vil den generere frames av forrige/neste; holder du deg innenfor kildemateriale så vil den bare spille det av saktere.

Hei, og takk for svar. Har jeg forstått det riktig som at jeg trykker på sequence settings? Det kom automatisk opp et forslag om å bruke 23.976 fps i en modus som heter ARRI Cinema. Hastigheten er den samme når filen blir spilt av på tidslinjen. Jeg lurer på hvordan man kan få bildet til å flyte jevnt i slow-motion. Hvis jeg bare reduserer hastigheten blir det så hakkete. Hva er det jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har nå fått til å konvertere filene når de blir tatt opp i 720 med 60fps funksjon til 24 fps.
Når jeg prøver på det samme i 1080 står det i premiere pro at bildet bare er 30fps, men det ser ut som det er filmet med 60fps..

Endret av Bill7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...