Redaksjonen. Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Målet er avansert autonomi i krevende trafikk.Renualt tester selvkjørende Zoe Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Tesla har ødelagt utrolig mye for selvkjørende biler, fordi de har lansert umoden, uferdig og livsfarlig teknologi bare for å få PR og virke innovative. Teslas "selvkjørende" biler klarer ikke engang å stoppe for stasjonære hindringer på motorvei, som f.eks. en trailer. Når Tesla samtidig lar sjåføren se på film er galskapen komplett. Tesla har selvfølgelig blitt tvunget til å endre på "autopiloten", slik at føreren nå må holde i rattet. Skaden er imidlertid skjedd. Jeg ser frem til å få biler som kan ta over styringen i kjedelig køtrafikk og på motorveiene. Jeg tror imidlertid det er svært lenge til selvkjørende biler takler komplisert bytrafikk, i Roma kanskje aldri... 1 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Tesla har ødelagt utrolig mye for selvkjørende biler, fordi de har lansert umoden, uferdig og livsfarlig teknologi bare for å få PR og virke innovative. Teslas "selvkjørende" biler klarer ikke engang å stoppe for stasjonære hindringer på motorvei, som f.eks. en trailer. Når Tesla samtidig lar sjåføren se på film er galskapen komplett. Tesla har selvfølgelig blitt tvunget til å endre på "autopiloten", slik at føreren nå må holde i rattet. Skaden er imidlertid skjedd. Jeg ser frem til å få biler som kan ta over styringen i kjedelig køtrafikk og på motorveiene. Jeg tror imidlertid det er svært lenge til selvkjørende biler takler komplisert bytrafikk, i Roma kanskje aldri... Så utrolig dårlig fungerer Teslas "autopilot": http://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Tesla har ødelagt utrolig mye for selvkjørende biler, fordi de har lansert umoden, uferdig og livsfarlig teknologi bare for å få PR og virke innovative. Teslas "selvkjørende" biler klarer ikke engang å stoppe for stasjonære hindringer på motorvei, som f.eks. en trailer. Når Tesla samtidig lar sjåføren se på film er galskapen komplett. Tesla har selvfølgelig blitt tvunget til å endre på "autopiloten", slik at føreren nå må holde i rattet. Skaden er imidlertid skjedd. Jeg ser frem til å få biler som kan ta over styringen i kjedelig køtrafikk og på motorveiene. Jeg tror imidlertid det er svært lenge til selvkjørende biler takler komplisert bytrafikk, i Roma kanskje aldri... Nok en hatmleding ja. Hvorfor nevner du ikke de andre som konstant får dårligere karakter enn tesla? Ikke lar de folk se på film heller, og i tillegg så har en alltid måtte ta i rattet, endringene gjør dog at en må gjøre det noe oftere og en får suspendasjon om en ikke følger instruksjonene. Nei du må nok sjekke fakta litt mer og så komme tilbake.. Forøvrig så gjelder dette med stillestående objekter for alle ACC, bare til å dra fram manualen for samtlige. Endret 8. oktober 2016 av Salvesen. 1 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Tesla har ødelagt utrolig mye for selvkjørende biler, fordi de har lansert umoden, uferdig og livsfarlig teknologi bare for å få PR og virke innovative. Teslas "selvkjørende" biler klarer ikke engang å stoppe for stasjonære hindringer på motorvei, som f.eks. en trailer. Når Tesla samtidig lar sjåføren se på film er galskapen komplett. Tesla har selvfølgelig blitt tvunget til å endre på "autopiloten", slik at føreren nå må holde i rattet. Skaden er imidlertid skjedd. Jeg ser frem til å få biler som kan ta over styringen i kjedelig køtrafikk og på motorveiene. Jeg tror imidlertid det er svært lenge til selvkjørende biler takler komplisert bytrafikk, i Roma kanskje aldri... Nok en hatmleding ja. Hvorfor nevner du ikke de andre som konstant får dårligere karakter enn tesla? Ikke lar de folk se på film heller, og i tillegg så har en alltid måtte ta i rattet, endringene gjør dog at en må gjøre det noe oftere og en får suspendasjon om en ikke følger instruksjonene. Nei du må nok sjekke fakta litt mer og så komme tilbake.. Forøvrig så gjelder dette med stillestående objekter for alle ACC, bare til å dra fram manualen for samtlige. "Hatmelding". Føler du ikke at det er litt pinlig å argumentere som en fornærmet tenåring Salvesen. Håper du kan være voksen nok til å droppe hatargumentasjonen. Det er et faktum at Tesla har vært ekstremt uansvarlige når de har lansert en uferdig "autopilot", og at det har ført til dødsfall. De har med god grunn fått kraftig kritikk fra amerikanske trafikksikkerhetsorganisasjoner. Det er bare å se på videoen over, så skjønner de aller fleste at Tesla er fullstendig useriøse! 1 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Link til video av Tesla som krasjer. INGEN bilfører kunne kjørt dårligere! http://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Det verste av alt er at du lyver så det renner Salvesen. Hvis du ser på videoen så sover føreren godt, tror ikke han holder i rattet. Det spiller ingen rolle om andre bilfarbrikkers autopiloter like dårlige, for de tillater ikke sjåføren å sove eller se på video. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 "Hatmelding". Føler du ikke at det er litt pinlig å argumentere som en fornærmet tenåring Salvesen. Håper du kan være voksen nok til å droppe hatargumentasjonen. Det er et faktum at Tesla har vært ekstremt uansvarlige når de har lansert en uferdig "autopilot", og at det har ført til dødsfall. De har med god grunn fått kraftig kritikk fra amerikanske trafikksikkerhetsorganisasjoner. Det er bare å se på videoen over, så skjønner de aller fleste at Tesla er fullstendig useriøse! Nei det er jo realiteten, går en inn på profilen din ser en fort at dette er noe av det eneste du gjør. Alt som kritiseres heter Tesla. Jeg vill heller kalle det flaut. Jeg er ikke fornærmet i det heletatt, jeg er helt klar over at systemene til Tesla har mange svakheter, samt andre biler også. Det er poenget. Nei det er ikke ett faktum, Tesla har aldri lansert noe som er uferdig. De har lansert noe som er i utvikling. Det gjør de andre også, de har bare ikke muligheten til å pushe oppdateringer like lett. Hvilken kritikk? De har hatt etterforskninger ja, men jeg har ikke sett noe særlig kritikk. Dødsfall har skjedd pga føreren ikke er oppmerksom, noe han skal være. Hadde han sittet i en annen bil hadde det samme skjedd. Nei det er ikke det, for alle andre biler hadde taklet situasjonen helt likt. Det er bare til å lese manualen til radar styrte ACC'er, det står det samme i alle. Altså at stillestående objekter ikke vill bli registrert som hindringer. Selv om de i noen tilfeller gjør det så vet produsenten at tilfeller hvor de ikke gjør det vill komme. Tesla jobber nå som eneste selskap som jeg vet om ved å bygge opp en modelering ut i fra radar data som vill gjøre det lettere å bestemme om de stillestående objektene er en hindring eller ikke. Første versjon av dette rulles ut i disse dager. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Det verste av alt er at du lyver så det renner Salvesen. Hvis du ser på videoen så sover føreren godt, tror ikke han holder i rattet. Det spiller ingen rolle om andre bilfarbrikkers autopiloter like dårlige, for de tillater ikke sjåføren å sove eller se på video. Nei jeg lyver ikke, skal du ha link til manualen? Jo du må ta i rattet men ikke hele tiden, slik alle de andre halvautonome bilene fungerer. Klart en kan sovne, men det tar ikke lang tid før bilen stopper for manglende input. For det første er de verre og for det andre tillater de det jo, de fungerer på samme måte bare ved forskjellige tidsintervaller. Og video er det ikke støtte for i Tesla så det er iallefall helt likt. Jeg tror det er du som må oppdatere deg litt før du uttaler deg, spesielt når du påstår at folk lyver.. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Nei det er ikke ett faktum, Tesla har aldri lansert noe som er uferdig. De har lansert noe som er i utvikling. Det gjør de andre også, de har bare ikke muligheten til å pushe oppdateringer like lett. Hvilken kritikk? De har hatt etterforskninger ja, men jeg har ikke sett noe særlig kritikk. Dødsfall har skjedd pga føreren ikke er oppmerksom, noe han skal være. Hadde han sittet i en annen bil hadde det samme skjedd. Når det gjelder ulykken i Florida så blir det litt feil å skylde på sjåføren. Det var en trailer som brøt vikeplikten som forårsaket ulykken. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Nei det er ikke ett faktum, Tesla har aldri lansert noe som er uferdig. De har lansert noe som er i utvikling. Det gjør de andre også, de har bare ikke muligheten til å pushe oppdateringer like lett. Hvilken kritikk? De har hatt etterforskninger ja, men jeg har ikke sett noe særlig kritikk. Dødsfall har skjedd pga føreren ikke er oppmerksom, noe han skal være. Hadde han sittet i en annen bil hadde det samme skjedd. Når det gjelder ulykken i Florida så blir det litt feil å skylde på sjåføren. Det var en trailer som brøt vikeplikten som forårsaket ulykken. har vell ikke kommet noe konkret svar på etterforskningen enda, men klart det er mange feil her både fra lastebilsjåfør, tesla og kjører. Det har jo kommet frem at han så på film og slikt, som jo ikke er lov osv. Etterforskningen vill nok finne ut hvem som i hovedsak er skyldig, men at det er Tesla alene er det nok stor tvil om. Endret 8. oktober 2016 av Salvesen. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 har vell ikke kommet noe konkret svar på etterforskningen enda, men klart det er mange feil her både fra lastebilsjåfør, tesla og kjører. Det har jo kommet frem at han så på film og slikt, som jo ikke er lov osv.Den offisielle informasjonen er at det ble funnet en portabel DVD-spiller i bilen, men at denne ikke var i bruk. Hovedkilden til at den var i bruk var sjåføren av traileren. For min del gir det litt avsmak at den ansvarlige for ulykken skylder på offeret. Etterforskningen vill nok finne ut hvem som i hovedsak er skyldig, men at det er Tesla alene er det nok liten tvil om.Her klarte du å si at det veldig sannsynlig Teslas skyld alene, og jeg tror ikke det var det du mente å si. Skal man fordele skyld så er det nok noe ala 74% sjåføren av traileren, 25% sjåføren av Teslaen og 1% Tesla Motors. (Det er etablert at Teslaen kjørte i 74 mph i en 65 mph sone, så litt skyld har sjåføren av Teslaen.) Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 "Hatmelding". Føler du ikke at det er litt pinlig å argumentere som en fornærmet tenåring Salvesen. Håper du kan være voksen nok til å droppe hatargumentasjonen. Det er et faktum at Tesla har vært ekstremt uansvarlige når de har lansert en uferdig "autopilot", og at det har ført til dødsfall. De har med god grunn fått kraftig kritikk fra amerikanske trafikksikkerhetsorganisasjoner. Det er bare å se på videoen over, så skjønner de aller fleste at Tesla er fullstendig useriøse! Nei det er jo realiteten, går en inn på profilen din ser en fort at dette er noe av det eneste du gjør. Alt som kritiseres heter Tesla. Jeg vill heller kalle det flaut. Jeg er ikke fornærmet i det heletatt, jeg er helt klar over at systemene til Tesla har mange svakheter, samt andre biler også. Det er poenget. Nei det er ikke ett faktum, Tesla har aldri lansert noe som er uferdig. De har lansert noe som er i utvikling. Det gjør de andre også, de har bare ikke muligheten til å pushe oppdateringer like lett. Hvilken kritikk? De har hatt etterforskninger ja, men jeg har ikke sett noe særlig kritikk. Dødsfall har skjedd pga føreren ikke er oppmerksom, noe han skal være. Hadde han sittet i en annen bil hadde det samme skjedd. Nei det er ikke det, for alle andre biler hadde taklet situasjonen helt likt. Det er bare til å lese manualen til radar styrte ACC'er, det står det samme i alle. Altså at stillestående objekter ikke vill bli registrert som hindringer. Selv om de i noen tilfeller gjør det så vet produsenten at tilfeller hvor de ikke gjør det vill komme. Tesla jobber nå som eneste selskap som jeg vet om ved å bygge opp en modelering ut i fra radar data som vill gjøre det lettere å bestemme om de stillestående objektene er en hindring eller ikke. Første versjon av dette rulles ut i disse dager. Hvis du absolutt må diskutere person, så virker det i mine øyne åpenbart at du er ansatt i Tesla. Andre får gjøre seg opp sin mening. Forskjellen på Tesla og andre bilmerker er at Tesla lar autopiloten få langt mer ansvar, noe som har ført til mange ulykker og minst ett dødsfall. Dette er i mine øyne uansvarlig, men andre får mene det de vil. At bilene blir bedre i fremtiden vekker ikke de døde! 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 har vell ikke kommet noe konkret svar på etterforskningen enda, men klart det er mange feil her både fra lastebilsjåfør, tesla og kjører. Det har jo kommet frem at han så på film og slikt, som jo ikke er lov osv.Den offisielle informasjonen er at det ble funnet en portabel DVD-spiller i bilen, men at denne ikke var i bruk. Hovedkilden til at den var i bruk var sjåføren av traileren. For min del gir det litt avsmak at den ansvarlige for ulykken skylder på offeret. Etterforskningen vill nok finne ut hvem som i hovedsak er skyldig, men at det er Tesla alene er det nok liten tvil om.Her klarte du å si at det veldig sannsynlig Teslas skyld alene, og jeg tror ikke det var det du mente å si. Skal man fordele skyld så er det nok noe ala 74% sjåføren av traileren, 25% sjåføren av Teslaen og 1% Tesla Motors. (Det er etablert at Teslaen kjørte i 74 mph i en 65 mph sone, så litt skyld har sjåføren av Teslaen.) Ja det har vell vært litt frem å tilbake om denne harry potter saken, men for å poengtere mener jeg ikke at han er skyld i det alene og heller ikke Tesla alene, men at det er flere faktorerer her som spiller inn. Nei jeg mente at det ikke var teslas feil alene, skal rette opp i det Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 har vell ikke kommet noe konkret svar på etterforskningen enda, men klart det er mange feil her både fra lastebilsjåfør, tesla og kjører. Det har jo kommet frem at han så på film og slikt, som jo ikke er lov osv.Den offisielle informasjonen er at det ble funnet en portabel DVD-spiller i bilen, men at denne ikke var i bruk. Hovedkilden til at den var i bruk var sjåføren av traileren. For min del gir det litt avsmak at den ansvarlige for ulykken skylder på offeret. Etterforskningen vill nok finne ut hvem som i hovedsak er skyldig, men at det er Tesla alene er det nok liten tvil om.Her klarte du å si at det veldig sannsynlig Teslas skyld alene, og jeg tror ikke det var det du mente å si. Skal man fordele skyld så er det nok noe ala 74% sjåføren av traileren, 25% sjåføren av Teslaen og 1% Tesla Motors. (Det er etablert at Teslaen kjørte i 74 mph i en 65 mph sone, så litt skyld har sjåføren av Teslaen.) Alle som ser på videoen skjønner hvorfor Teslaen krasjer. Den klarer ikke å stoppe for en buss som står midt i veien, og her er hastigheten tilsynelatende lav. http://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Hvis du absolutt må diskutere person, så virker det i mine øyne åpenbart at du er ansatt i Tesla. Andre får gjøre seg opp sin mening. Forskjellen på Tesla og andre bilmerker er at Tesla lar autopiloten få langt mer ansvar, noe som har ført til mange ulykker og minst ett dødsfall. Dette er i mine øyne uansvarlig, men andre får mene det de vil. At bilene blir bedre i fremtiden vekker ikke de døde! Og der var vi på ansatt igjen, som du har sagt flere ganger nå og svaret er akkurat det samme, nei jeg jobber ikke for Tesla. For å få det ut av verden kan jeg informere at jeg jobber som ingeniør innen for automasjon for ett lite selskap som baserer seg på marine virksomhet. Sånn, kan du slutte med det tullet der nå? Det er liksom idiotisk å drive å svare deg på dette i hver diskusjon. Hvilket ansvar er det tesla tar mener du? Det er liksom så diffust det du kommer med, du bare påstår og påstår men det henger ikke sammen. Det vill alltid være dødsfall i trafikken, det må du bare forene deg med. Men at det blir mindre i fremtiden med autonomitet er det ingen tvil om. Endret 8. oktober 2016 av Salvesen. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Alle som ser på videoen skjønner hvorfor Teslaen krasjer. Den klarer ikke å stoppe for en buss som står midt i veien, og her er hastigheten tilsynelatende lav. http://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla Bilen oppførte seg akkurat som forventet og beskrevet i brukermanualen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Alle som ser på videoen skjønner hvorfor Teslaen krasjer. Den klarer ikke å stoppe for en buss som står midt i veien, og her er hastigheten tilsynelatende lav. http://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla Klart alle forstår det, de med litt teknisk innsikt forstår hvorfor også. Som nevnt tidligere er det slik alle biler med ACC basert på radar fungerer den dag i dag. Det er bare til å slå opp i manualene(som nevnt flere ganger) nevnt i de alle, til og med tesla. Lenke til kommentar
bharatdefencekavach Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 To a question on Kashmir, Trump said: "Well, we spoke last night about Kashmir, and Prime Minister Modi feels that he has it under control; and now when they speak with Pakistan I'm sure they will be able to do something. They will be able to do something probably very good." Latest defence news of india http://www.bharatdefencekavach.com/ Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Bilen oppførte seg akkurat som forventet og beskrevet i brukermanualen. Så får man jo diskutere om beta-testing av et produkt virkelig gjør seg ute i trafikken. De andre som nå hopper på, og kaster ut tidlige varianter av deres produkter, gjør jo dette nettopp for å i det hele tatt kunne konkurrere. Heldigvis, så legger de lista mye lengre ned for hva de mener er ansvarlig i trafikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå