MrHorgen Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 (endret) Med problem PC her mener jeg at jeg må innom Bios for å kunne starte opp PCen. Trenger bare være innom, bli der i ca 10 sek så gå ut og den vil starte opp normalt. Gjør jeg ikke det så fryser den under innlasting av Win10. Nå vil Win10 oppdateres, og dette er en oppdatering som tydeligvis trenger flere restarter, og jeg får ikke mulighet til gå innom bios med hver restart. Så Pcen fryser og jeg får aldri oppdatert. Den samme oppdatering var også noe problematisk på hovedpcen, men det gikk der. Det jeg lurer på om er mulig... Kan jeg sette OS disk fra problem PC inn i hovedPC og oppdatere Win 10 på den måten, så flytte den tilbake igjen? Endret 7. oktober 2016 av MrHorgen Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2016 Nei.. Ikke? Pokker heller da. Hva om jeg flytter over og bruker den som primær OS disk en annen PC? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Ville kanskje heller ha sett på problemet med at du må inn i BIOS? Er klokken riktig og er det strøm på CMOS batteriet? Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2016 Ville kanskje heller ha sett på problemet med at du må inn i BIOS? Er klokken riktig og er det strøm på CMOS batteriet? Det vet jeg ikke. Det eneste jeg vet er at det skjer når det er GPU i PCen. Uten dedikert GPU og det problemet oppstår ikke. Testet med to forskjellige GPUer som begge fungerer som de skal. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Hva med å installere W10 med innebygget skjermkort og sette inn det senere? Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2016 Hva med å installere W10 med innebygget skjermkort og sette inn det senere? Såklart... Hvorfor tenkte jeg ikke på det selv? Jaja. Jeg vil ikke sette tråden til løst før Pcen er oppdatert. Tusen takk for tipset. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2016 Lykke til! Takker... Men nå finner den jo ingen oppdatering å installere... Den har ikke blitt oppdatert. Men nå vet jeg hva jeg kan gjøre neste gang den maser om oppdateringer. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Kan jo ha noe å gjøre med at gratistilbudet for oppdatering gikk ut 29.7 kanskje? http://www.dinside.no/data/snart-slutt-for-gratis-windows-10-oppgradering/60883221 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2016 Kan jo ha noe å gjøre med at gratistilbudet for oppdatering gikk ut 29.7 kanskje? http://www.dinside.no/data/snart-slutt-for-gratis-windows-10-oppgradering/60883221 Hatt Win 10 på den PCen en stund. Den maste om oppdatering tidligere idag, men sluttet nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Har du tenkt på at restartene er fordi PSU'en ikke klarer å levere strøm nok, når du har de GPU'ene tilkoblet? Jeg har til dags dato ikke sette at Windows 10 har fått noen oppdateringer som krevde flere restarter. Selv ikke den store 1607 krevde mer enn en restart. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2016 Har du tenkt på at restartene er fordi PSU'en ikke klarer å levere strøm nok, når du har de GPU'ene tilkoblet? Jeg har til dags dato ikke sette at Windows 10 har fått noen oppdateringer som krevde flere restarter. Selv ikke den store 1607 krevde mer enn en restart. 750W corsair ax som driver 3570K, gtx 1060 og 980... Det er under 500W. Joa psuen er noen år gammel, men den har ikke blitt brukt konstant siden jeg kjøpte den. Hvis den ikke leverte nok strøm, burde jeg ikke merket det under bruk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Det er iallefall ikke noe med Windows 10 som lager disse problemene du har. Hadde det vært Windows 10 sin skyld, så ville alle som brukte det hatt de samme problemene. Nå er jeg ikke noen ekspert på det å bruke to skjermkort, men er ikke et av kravene for optimal ytelse at det er to like kort? Endret 8. oktober 2016 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2016 Brukes til folding, ikke til gaming. Så det har ikke noe å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå