Gå til innhold

Hack´n slash spill - Hva spiller folk ut over Diabloserien?

Anbefalte innlegg

I alle tider har Diablo serien vært den ledende franchisen innenfor hack´n slash. Før dette var det en rekka andre greie spill innenfor samme tema, men diabloserien ble til sist det alle folk hadde som et felles forståelse for et godt hack´n slash eller gjerne ARPG som det også blir kalt. 

Et spill som for mange år tilbake var skitbra innenfor samme sjanger var Baldurs Gate Dark Alliance 2. Jeg vet ikke om det kom på noen annen platform enn Playstation 2, men det var virkelig et positivt tilskudd til sjangeren i sin tid. 

Så kommer det store spørsmålet. Ut over Diablo, hva er det folk spiller? Selv har jeg kasta bort en noen timer på Grim Dawn i det siste. Før man begynte med micro transaksjoner på iOS så var det faktisk et par høvelige spill der også som skal forsøke å oppdatere med navn på i ettertid. 

Akkuratt dette med microtransaksjoner har vel ødelagt ganske mye av spillegleden innen for spillverdenen. Før måtte man spille bra og mye eller være superheldig for å få noen sinnsyke drops og loots. Nå kan man dessverre kjøpe seg til guld og xp med hard cash noe som ødelegger for spillegleden min. For meg er dette ensbetydende med juks og doping.

For meg ser det ut som om alt handler om First Person Shooters i mer eller mindre vellykkede utgaver for tiden der aller er kopier av hverandre. 

Så tilbake til tema. Er det fortsatt noen gode action RPG/Hack´n Slash igjen der ute i 2016 som ikke kun kjører i 300x240 oppløsning og kun fåes via GOG?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk ikke prøvd det. Ser det er gratis. Er det da noen ingame mas om cash for stash og egenskaper?

tror ikke det skal være noe, det eneste jeg har kjøpt det er mer storage space da jeg liker å samle litt av hvert :p men så har du jo guild/clans hvor du kan lagre ting som kan deles med andre medlemmer. 

Har ikke spilt dette på et år men kan anbefale om du liker slike spill, er dette Diablo 3 skulle ha vært egentlig, men så har jo disse Path of Exile gjengen vært stor fan av Diablo 2 så, dette spillet er nok mini kopi av det bare i moderne skin + talent-tree på dette spillet er klasse for seg selv.

Jeg anbefaler ikke å lese noe om PoE, bare kjør på og finn ting ut selv. Kan inrømme mitt første karakter gikk til faens da jeg ikke visste noe bedre, kan ikke bare ta "reset" talent-tree skjønner du (full reset). Om du ikke vil gå i den "feilen" så les og finn builds og gå etter det, men man lærer når man feiler. 

Anbefaler å prøve!  :w00t: 

Torchlight 2 er bare søppel, kan ikke sammenlignes på noen måter, eller hadde det vært gratis spill så hadde jeg kanskje sagt "Helt OK" men slik er det altså ikke, ikke verdt 140,-  :nei:

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke prøvd det. Ser det er gratis. Er det da noen ingame mas om cash for stash og egenskaper?

tror ikke det skal være noe, det eneste jeg har kjøpt det er mer storage space da jeg liker å samle litt av hvert :p men så har du jo guild/clans hvor du kan lagre ting som kan deles med andre medlemmer. 

Har ikke spilt dette på et år men kan anbefale om du liker slike spill, er dette Diablo 3 skulle ha vært egentlig, men så har jo disse Path of Exile gjengen vært stor fan av Diablo 2 så, dette spillet er nok mini kopi av det bare i moderne skin + talent-tree på dette spillet er klasse for seg selv.

Jeg anbefaler ikke å lese noe om PoE, bare kjør på og finn ting ut selv. Kan inrømme mitt første karakter gikk til faens da jeg ikke visste noe bedre, kan ikke bare ta "reset" talent-tree skjønner du (full reset). Om du ikke vil gå i den "feilen" så les og finn builds og gå etter det, men man lærer når man feiler. 

Anbefaler å prøve!  :w00t: 

Torchlight 2 er bare søppel, kan ikke sammenlignes på noen måter, eller hadde det vært gratis spill så hadde jeg kanskje sagt "Helt OK" men slik er det altså ikke, ikke verdt 140,-  :nei:

Artig å høre at vi har litt samme tankesett når det gjelder spill. Liker å lese minst mulig selv men explore og finne ut ting underveis. "probemet" med dette er at om ting er online og man er avhenig av noe stats og fjas sett opp mot andre så kommer man dårligere ut en de som følger alle guides og for den perfekte build. Da går litt av gleden med spillinga bort mener jeg. 

Skal hive meg over det uten å lese noe mer :-)

Lenke til kommentar

Det ser ut som om du er ute etter noe nyere, men det første spillet i Dungeon Siege-serien er fortsatt strålende dersom du tåler litt eldre grafikk. Jeg har i hvert fall nettopp spilt gjennom det igjen og synes fortsatt det er tidenes beste hack'n'slash-spill.

Lenke til kommentar

Jeg elsker Path of Exile. Kanskje det beste ARPG noensinne. Det er laget av store deler av teamet fra Blizzard North som lagde Diablo 2, den tids beste ARPG.

Det er veldig mye å sette seg inn i, uten at det virker overdrevent komplisert. Engame er relativt variert, i motsetning til de aller fleste andre spill i denne sjangeren som blir kjedelige så fort man er ferdig med historien, og kun farmer gear og levels.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Selv spiller jeg Marvel Heroes 2016 rimelig mye. Det kom i 2013, men har jevnlig oppdatert seg med alt fra nye karakterer, nye områder, mer historie osv, til ting som endrer selve gameplayet radikalt. Faktisk jobber de intenst med å få ut en patch som vil endre det meste i spillet, så skill-systemet vil gå over fra noe i stil med Diablo 2 til noe i stil med Diablo 3. En av hovedfolkene bak Marvel Heroes er David Brevik, som også er en av hovedfolkene bak Diablo-serien. Det vises godt, for å si det sånn. :) Dessverre har han sluttet i Gazilion, men det er svært erfarne folk som jobber der.

Og akkurat som Path of Exile er det F2P, uten noe mas om å kjøpe ditt og kjøpe datt.Men med 60 folk å åpne opp sier det seg selv at det tar lang tid å få nok in-game penger til å åpne alle. Anbefaler derfor å teste det ut så lenge som mulig uten å betale, og så legge noen kroner i det hvis man liker det man får

• Liker 1
Lenke til kommentar

Funker det også hvis man har null forbindelse med Marvel-helter? Jeg har ikke sett noen av filmene engang. Eller jo, jeg så Iron Man 1 og 2.

Så absolutt. :) Det er nok selvsagt en fordel om du kjenner til Marvel-universet for å få mest mulig utbytte, men på den annen side kan det jo også være en rimelig innføring. Det er F2P, så koster jo ingenting å prøve. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...