Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan får man seg et ligg?

Anbefalte innlegg

Hei.

Det ble nylig slutt med kjæresten etter å ha vært sammen i 4 år.

Jeg vet ikke hva som skjedde, hun bare plutselig sluttet å snakke med meg og ignorerte meg.

Vi bodde sammen i 3 år og i de 3 årene gjorde vi var med hverandre stort sett hele tiden.

Jeg var ikke interessert i å møte nye mennesker i løpet av disse årene. Hun var jenten i mitt liv og jeg trivdes med det.

Jeg hadde mange kompisser så nye venner var også uinteressant.

Jeg ser nå at jeg har brukt for lite tid til venner. De som enda er her er jeg lite interessert i å bruke mye tid på. De samler seg stort sett 2-6 stykker og røyker hasj, noe jeg også pleide men ikke er interessert i å gjøre videre.

De kompissene jeg er mest komfortabel med har flyttet til nye deler av norge. Det var disse jeg pleide å dra på fest, byn, kino, festivaler, utlandsturer osv. med.

Nå spiller vi med hverandre på pcene noen dager i uken.

Jeg sitter mye hjemme når jeg ikke er på jobb. Jeg tar fag, lærer meg programmering, spiller dataspill, fisker, går korte fjellturer og hjelper familien i huset (jeg har flyttet hjem igjen). På jobb er det bare menn som gjerne er 15-20 år eldre.

Sånn jeg bruker tiden min er det null sjangse for å treffe nye folk.

Det jeg har sett av videoer på youtube og fått høre av kompisser høres bare manipulerende ut.

Jeg er ikke ute etter å "lure" en jente i sengen med meg. Jeg ønsker bare å finne noen som vil ha meg og jeg vil ha.

Møte en jeg genuint har det gøy med, gjerne en jeg kan gjøre andre ting enn sex med også, men jeg vil ikke ha et forhold.

Jeg innser nå at jeg krysser streken mellom casual sex og forhold - men en one-night stand på byen er det jeg ikke vil ha.

Jeg vil bare ha følelsen av at noen vil ha meg og jeg vil ha de igjen og jeg tror ikke en våt natt på byn fikser dette.

Hvordan får man til dette?

Jeg regner med jeg må sitte meg mer i situasjoner der jeg kan møte potensielle jenter, men de eneste måtene jeg vet om er på skolen, via venner eller på byn og ingen av de er alternativer. (Kanskje byn, men her har jeg bare dårlig erfaringer).

Anonymous poster hash: 9901f...615

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville begynt med ikke å nærme meg problemstillingen som "et ligg" ;)

Hehe!

Er kompisser som sier jeg "er nødt å få meg et ligg" ;)

De sa rett ut at jeg er blitt en negativ og grumpy person etter bruddet og at et ligg vil fikse dette.

Tok tid men jeg tror de har overtalt meg der. Problemet mitt er at jeg ikke er glad i one-night stands i fylla. Jeg vil heller ha en liten flørt i edru tilstand, og det har jeg aldri hatt før.

Lenke til kommentar

Ikke hør på kompisene dine. Og, kanskje til og med: bytt dem ut. De høres ut som gufs fra fortiden.

Andre mennesker eksisterer ikke for å være løsningen på dine problemer. Idéen om at "å få seg et ligg vil hjelpe" fikser ingenting, og underbygger en idé om at andre mennesker ikke er annet enn verktøy.

Du må kjenne etter hva du føler du trenger og hva du føler du har å tilby, så må du gå ut og finne et menneske som tilbyr det du trenger og trenger det du tilbyr. Og den eneste måten å gjøre det på er å gjøre seg selv tilgjengelig for å møte nye mennesker. Det kan bety å begynne med en ny hobby, skifte jobb, ta videreutdanning eller rett og slett bare gå ut og være ute blant folk. Sett deg på en café eller i parken med en bok. Skaff deg hund og gå tur med den.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Hvis det var slik at det kun var ønskelig med sex, så går det jo an å lete, men er ikke lett å finne, fordi det er så mange andre menn som vil det samme. Da kunne du spart deg for mye tid og antagelig vært billigere å snakke med en eskorte ;)

Hvis du ønsker type "lett forhold" altså ikke intensivt med umiddelbart mål om å bo sammen osv, så er det bare å ordne seg datingprofil et eller annet sted og skrive det. Ærlighet lønner seg hele dagen lang.

Lenke til kommentar

Ikke hør på kompisene dine. Og, kanskje til og med: bytt dem ut. De høres ut som gufs fra fortiden.

Andre mennesker eksisterer ikke for å være løsningen på dine problemer. Idéen om at "å få seg et ligg vil hjelpe" fikser ingenting, og underbygger en idé om at andre mennesker ikke er annet enn verktøy.

Du må kjenne etter hva du føler du trenger og hva du føler du har å tilby, så må du gå ut og finne et menneske som tilbyr det du trenger og trenger det du tilbyr. Og den eneste måten å gjøre det på er å gjøre seg selv tilgjengelig for å møte nye mennesker. Det kan bety å begynne med en ny hobby, skifte jobb, ta videreutdanning eller rett og slett bare gå ut og være ute blant folk. Sett deg på en café eller i parken med en bok. Skaff deg hund og gå tur med den.

Dette høres mer rimelig ut!

Er bedre spørsmål er vel hvordan jeg kan sitte meg i situasjoner hvor jeg møter nye mennesker.

Videre utdanning begynner jeg trolig på til neste år.

Har aldri møtt nye mennesker ute alene. Det nærmeste var vel første skoledag når jeg og en annen ikke fant skolen og gikk å surret i en time.

Føler ikke det er vanlig å komme i prat med nye mennesker ved å gjøre hverdagslige ting. Folk er veldig reservert og private etter det jeg har observert. Jeg er også ikke fan av folk som kommer å snakker med meg uten at det er i riktite sosiale situasjoner som på fest osv. og regner med 90% av nordmenn er lik meg der.

Lenke til kommentar

Haha. Dette høres ut som meg på en plett. Ble nettopp slutt med samboeren etter 4 år, og jeg har også vært veldig dårlig på holde kontakt med både andre jenter og gutter. Det verste for meg har vært at selvtilliten blir så rævkjørt når en du har hatt et intimt forhold med i mange år, bare slutter å ville ha sex og nærhet med deg. Det blir helt bråstopp.

Etter å ha kjent på dette et par uker, så føles det nesten som om det beste er å bare legge tanken på jenter bort en stund, og bli komfortabel med å være "alene"

Men nok om meg, for å svare på spørsmålet ditt: Skal du på Tinder, og ikke ser ut som Brad Pit, så er det bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg har prøvd i to uker nå, og man må gjennom en haaaaug med dritt samtaler, og passe seg for dem som bare ønsker å prate. For å ikke snakke om at de aller fleste som gir positiv respons ser ut som flodhest. Det er dog mulig å finne både kule og pene jenter på tinder, men jeg sitter igjen med inntrykket av at det er veldig vanskelig, og at det er jentene som sitter igjen med overflodsmentaliteten på slike "sjekke-arenaer" Men gi det et forsøk, for alt jeg vet ser du bra ut og får det lett på nett.

Endret av InToRv
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...