Gå til innhold

noen forskjell på disse 2 skjermkorta bortsett fra fabrikk OC?


Blåbjørn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

klokkehastigheten er høyere på FTW, Regner med at det er den versjonen som er OC fra levrandør

Det skjønte jeg, men mente mer om det er noen fysiske forskjeller, eller om de er binna`?

 

Tenkte å bestille en selv, men om det er kun er fabrikk OC som er forskjellen, så ser jeg ikke behovet for å betalte 300kr mer kun for en mild fabrikk overklokk.

Lenke til kommentar

Det er ingen tekniske detaljer på den ene, Jeg er nesten sikker på at de er identiske bortsett fra at den ene har høyere klokkehastighet pga fabrikk OC. Men husk at noen levrandører ikke lenger tilbyr garanti om du overklokker selv, så det kan tenkes at de få hundrelappene kan hjelpe. For min del så tenker jeg litt motastt av deg, siden det bare er 300 kr som skiller dem, hvorfor ikke ta det beste :p det er jo ikke noe man kjøper så veldig ofte.

Lenke til kommentar

FTWmodellen er bygd annerledes(flere strømfaser) og er bedre egnet til overklokking. Hvor stor forskjell det utgjør, og om forskjellen er verdt 300kr tør jeg ikke si noe om.

 

Quoter SquareOFortune fra reddit her:

 

The extra 6 power phases of the FTW (10+2 instead of 5+1) and 35 watts (215W vs. 180W) should theoretically help provide a more stable overclock/overvolt, but you're never guaranteed any higher clocks than what's on the box due to the silicon lottery and RNG'esus. The larger surface area of the heatpipe/heatsink assembly should also, theoretically, provide more adequate cooling, but I've seen that not be the case in the past for some reason (the huge EVGA K|NGP|N all-copper (instead of aluminum) heatsink is a great example).

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Det er ingen tekniske detaljer på den ene, Jeg er nesten sikker på at de er identiske bortsett fra at den ene har høyere klokkehastighet pga fabrikk OC. Men husk at noen levrandører ikke lenger tilbyr garanti om du overklokker selv, så det kan tenkes at de få hundrelappene kan hjelpe. For min del så tenker jeg litt motastt av deg, siden det bare er 300 kr som skiller dem, hvorfor ikke ta det beste :p det er jo ikke noe man kjøper så veldig ofte.

Er ikke for å være kranglefant(setter pris på alle tips) , men er vel ca umulig å bevise at noe er overklokket i stykker i tillegg til at det ca ikke skal være mulig på pascal? (Har ikke tenkt å voltmodde eller skifte bios osv).

Ser ikke helt hvordan produsentene skal stoppe noen fra å overclocke i MSI afterburner osv. Eneste jeg vet at garantien stortsett ikke dekker er hvis man tar av klistermerkene som dekker skrufestene for kjøler osv(men EVGA skal vissnok være mer chill på dette, så lenge man skrur på kjøleren tilbake før man sender den på reklamasjon).

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

FTWmodellen er bygd annerledes(flere strømfaser) og er bedre egnet til overklokking. Hvor stor forskjell det utgjør, og om forskjellen er verdt 300kr tør jeg ikke si noe om.

 

Quoter SquareOFortune fra reddit her:

 

The extra 6 power phases of the FTW (10+2 instead of 5+1) and 35 watts (215W vs. 180W) should theoretically help provide a more stable overclock/overvolt, but you're never guaranteed any higher clocks than what's on the box due to the silicon lottery and RNG'esus. The larger surface area of the heatpipe/heatsink assembly should also, theoretically, provide more adequate cooling, but I've seen that not be the case in the past for some reason (the huge EVGA K|NGP|N all-copper (instead of aluminum) heatsink is a great example).

takker:) var det jeg var på utkikk etter:)

 

Litt googling gav meg også noe mer info om at FTW(ink hybrid kortet) har dobbel bios. og litt bedre kjøling for minnebrikkene med noe annerledes heatsinks.

http://forums.evga.com/1070-Hybrid-Gaming-vs-1070-FTW-Hybrid-Gaming-m2556588.aspx

 

Men antar ingen har faktisk laget custom bios for 1070/1080 enda? Har sett noen liquid metal volt mods , men det er ikke noe jeg er keen på.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...