Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC booter ikke etter forsøk på å koble til nettverkskort

Anbefalte innlegg

Har nettopp bygget en PC. Alt funket fint, windows var installert og jeg skulle bare koble i nettverkskortet. Jeg var uheldig og glømte i farten å skru av maskinen først. Da jeg koblet i kortet slo den seg av, og nå vil den ikke på igjen...

Noen som vet hva jeg må gjøre/ hva jeg har ødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å resett bios eller forsøk å ta ut kortet slå av maskinen også på igjen.

Ellers kan det tenkes du har kortsluttet PCI-E kontrolleren på hovedkortet i verstefall må bytte hovedkort.

Netverkskortet er ikke i lenger, men vil fremdeles ikke på. Hvordan resetter jeg bios?

Er det noen måte jeg kan teste om hovedkortet er kortsluttet?

Lenke til kommentar

Når hovedkortet har blitt kortsluttet i en buss i drift ryker naturlig nok noe spennings regulatorer ,power IC'er og dioder som f.eks mater bussen med spenning.

Man designer elektronikk med hensikt til "ikke" å fortsette å virke som en sikkerhets foranstaltning når komponenter går i stykker og ved kortslutninger og strøm går løpsk (sikringer kan ha røket og de er loddet i hovedkortet)

Er kortet dødt og poster ikke (og det ikke er noen nedtrykte pins i pci spor lengre) så er det bare å kjøpe nytt.

Resette cmos er nok n/a da bios ikke gjør forsøk på å laste å lese cmos instillinger engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...