pådne Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Har nettopp bygget en PC. Alt funket fint, windows var installert og jeg skulle bare koble i nettverkskortet. Jeg var uheldig og glømte i farten å skru av maskinen først. Da jeg koblet i kortet slo den seg av, og nå vil den ikke på igjen... Noen som vet hva jeg må gjøre/ hva jeg har ødelagt? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Prøv å resett bios eller forsøk å ta ut kortet slå av maskinen også på igjen. Ellers kan det tenkes du har kortsluttet PCI-E kontrolleren på hovedkortet i verstefall må bytte hovedkort. Lenke til kommentar
pådne Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2016 Prøv å resett bios eller forsøk å ta ut kortet slå av maskinen også på igjen. Ellers kan det tenkes du har kortsluttet PCI-E kontrolleren på hovedkortet i verstefall må bytte hovedkort. Netverkskortet er ikke i lenger, men vil fremdeles ikke på. Hvordan resetter jeg bios? Er det noen måte jeg kan teste om hovedkortet er kortsluttet? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 http://www.wikihow.com/Reset-Your-BIOS Du ser vel lett hvis du har klart å bøye pins: Eller må anta hovedkortet er defekt hvis ingen av det hjelper. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Når hovedkortet har blitt kortsluttet i en buss i drift ryker naturlig nok noe spennings regulatorer ,power IC'er og dioder som f.eks mater bussen med spenning. Man designer elektronikk med hensikt til "ikke" å fortsette å virke som en sikkerhets foranstaltning når komponenter går i stykker og ved kortslutninger og strøm går løpsk (sikringer kan ha røket og de er loddet i hovedkortet) Er kortet dødt og poster ikke (og det ikke er noen nedtrykte pins i pci spor lengre) så er det bare å kjøpe nytt. Resette cmos er nok n/a da bios ikke gjør forsøk på å laste å lese cmos instillinger engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå