john_petter Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Bruker : john petter Deltagernivå : Pingle Utstyr : Canon 24mm f/ 2.8 IS og Canon 6D Ny på dette,men har lenge hatt lyst, så jeg melder meg på i siste liten. Ikke no spesielt tema,men det er jo høst og jeg er mye ute så da blir det vel deretter.. Kameraet er med stort sett overalt,så jeg velger å ta motivene på sparket og ellers gjøre som jeg vil :-) Har noen bilder med 24 millimeteren fra de siste dagene,så da starter jeg med 3.okt. Lykke til john petter ;-) Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2016 (endret) Oktober 3. Høstblader Prøver å komme så nært jeg kan.. Edit: Glemte vist å ta med litt exif. 1/2000 sek. f/2.8 Iso 100 Endret 6. oktober 2016 av john_petter Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2016 (endret) Oktober 4. Karlsvogna og nordlyset 5 sek. - f/2.8 - Iso 3200 Endret 6. oktober 2016 av john_petter Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Flotte høstblader, spesielt sammen med de uskarpe bladene i bakgrunnen. Bildet fungerer greit som det er, men kan også vurdere en beskjæring litt til venstre for bladene (ca. 4:5 format). Nordlys blir aldri feil da, her slanger det seg også som en diagonal over bildet. Formoder at du holder til litt lenger nord enn meg. Må innrømme at jeg slet litt med å kjenne igjen karlsvogna på første blikk, siden du har fått frem temmelig mange stjerner her. Men når den først er identifisert er den ikke vanskelig å kjenne igjen. Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2016 Oktober 5. Tromsø lufthavn. Resultatet av kjedelig venting..men kameraet var jo der så... Fotografen kan såvidt skimtes i speilingen 20.sek - f/16 - Iso 50 Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2016 (endret) Oktober 6. Turkompis 1/30 sek. - f/2.8 - Iso 800 Endret 6. oktober 2016 av john_petter Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Velkommen til fest. Du har kommet fint i gang synes jeg. Foreløpig favoritt er høstløvet. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Oktober 3 ble pent. Herlig med så mye luft rundt og fine farger og detaljer i bladet. Oktober 6 har et sjarmerende motiv. Artig effekt på bakgrunnen - minner om konfetti. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Fotografen later som han ikke fotograferer ser det ut som. God idé å ta bildet med speiling, det gir dybde. Skarpt og flott portrett av hunden. Sterk fargekontrast mot bakgrunnen. Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 Flotte høstblader, spesielt sammen med de uskarpe bladene i bakgrunnen. Bildet fungerer greit som det er, men kan også vurdere en beskjæring litt til venstre for bladene (ca. 4:5 format). Nordlys blir aldri feil da, her slanger det seg også som en diagonal over bildet. Formoder at du holder til litt lenger nord enn meg. Må innrømme at jeg slet litt med å kjenne igjen karlsvogna på første blikk, siden du har fått frem temmelig mange stjerner her. Men når den først er identifisert er den ikke vanskelig å kjenne igjen. Takk for forslag til beskjæring. Er nyttig at andre kan komme med innspill som man selv ikke ser i øyeblikket når man redigerer :-) Bor i Andøy,vesterålen. Gode forhold for nordlys,så det kommer nok flere.. Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 Takk for alle kommentarer. Regner med at jeg skal få til å komme med endel bilder her (av ymse kvalitet). Men mulig det kommer til å skorte på å delta i diskusjon og kommentere andre sine bilder. Oktober 8. Er ganske så fasinert av disse trærne,som absolutt bærer preg av et hardt miljø.. Ble en god del bilder av disse og her er et av dem. 1/40.sek. - f/4 - Iso 100 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Så absolutt preget av elementene de trærne. Godt motiv ? Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Fint at det kommer med noen nye i festen. Jeg synes nordlysbildet var imponerende, fint å se stjernehimmelen også. Trivelig turkompis du har. Favorittbildet så langt er de forblåste trærne fra 8. oktober. Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 Oktober 10. Gjennom et skittent flyvindu. Bortsatt fra widerøen sees deler av Senja,norges nest største øy. Den skjeve horisonten og karmen nede til høyre er en del av pakken ;-) 1/250. sek. - f/3.2 - Iso 250 Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2016 Oktober 11. På fargejakt i gråværet 6 sek. - f/8 - Iso 100 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Oktober 10. ble lekkert. Fin vy og jeg liker at man ser propellbladene. Får en fölelse av eventyr og lyst til å reise. Lenke til kommentar
john_petter Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2016 Oktober 10. ble lekkert. Fin vy og jeg liker at man ser propellbladene. Får en fölelse av eventyr og lyst til å reise. Har nesten alltid kameraet klart når jeg er ute å flyr,men synes jeg hver gang havner ved det mest skitne vinduet...(sikkert bare noe jeg innbiller meg) Fint at du likte det Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Jeg likte også godt flybildet ditt, fint at propellbladene er så synlige. Den røde fluesoppen lyste godt opp i det høstlige bildet, selv om den hadde knelet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 8/10: Det ser temmelig værhardt ut, disse trærne er særdeles preget av den fremherskende vindretningen. 10/10: Synes bildet ut av flyvinduet kom bra ut jeg. Spesielt motoren og propellen. Det nærmeste jeg har vært Senja er et blikk over fra Harstad. Tror jeg må få tatt en tur ut dit. 11/10: Du kom ikke tomhendt hjem fra fargejakten. Lite sopp på mine kanter, kan ikke huske å ha sett noen rød fluesopp på lenge i hvert fall. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Bra start! 4. og 8. oktober er favoritter, så langt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå