Khrathrox Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Hei! Har et system jeg skrev litt om i ett annet underforum. Bygde nettopp en maskin med følgende specs: CPU: Intel Core i5 6600K HK: MSI B150 PCMATE Ekstra vifter: 2x Noctua NF-F12 Lydkort: ASUS XONAR PHOEBUS SSD: Samsung 850EVO 250GB HDD: WesternDigital Blue 1TB RAM: Kingston HyperX Fury DDR4 16GB PSU: XFX 430S (430W) OS: Windows 10 PROFESSIONAL Litt forhandsinfo: Med lydkortet, fulgte det en liten "pod" som du kan koble headset og mikrofon til. Dette har også innebygd mikrofon og volum kontroller. Til denne har jeg koblet til et sett høyttalere. Her er problemet: Lydkortet mitt vil ikke sende ut lyd. Jeg vet ikke hva som er galt. Det fungerte helt fint de første 2-3 dagene etter at jeg hadde bygget maskinen. Lydkortet starter helt fint opp, og lyser, men som sagt, det kommer ikke NOE lyd ut fra dette kortet. Verken med eller uten "Poden" Er det noen her som har en ide om hva som kan være galt? Feilsøking jeg allerede har utført: - Tatt ut og satt inn igjen lydkortet - Dobbeltsjekket at 6-pin kabelen er skikkelig festet - Trippeltsjekket at alle koblinger på baksiden av kortet er plugget rett i Takker på forhånd for hjelp -Isak Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366 Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Høres ut som om lyden har funnet veien ut igjennom HDMI signalet hvis du bruker HDMI utgangen, og sannsynligvis fungerte alt dette helt til du en dag oppgraderte skjermkortdriveren din. Hvis du ikke bruker HDMI, så kan det være at et program har tatt over styringen av lyden, også et resultat av programvare installert etter at det fungerte for deg. Du har sannsynligvis flere enheter på Playback Devices, og du må bare sørge for å velge den som skal gi lyd. LØSNING: Du høyreklikker på høyttaler ikonet og velger "Playback Devices". Deretter velger "set as default device" på enhetene på listen en etter en helt til du får lyd. Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2016 Høres ut som om lyden har funnet veien ut igjennom HDMI signalet hvis du bruker HDMI utgangen, og sannsynligvis fungerte alt dette helt til du en dag oppgraderte skjermkortdriveren din. Hvis du ikke bruker HDMI, så kan det være at et program har tatt over styringen av lyden, også et resultat av programvare installert etter at det fungerte for deg. Du har sannsynligvis flere enheter på Playback Devices, og du må bare sørge for å velge den som skal gi lyd. LØSNING: Du høyreklikker på høyttaler ikonet og velger "Playback Devices". Deretter velger "set as default device" på enhetene på listen en etter en helt til du får lyd. Har allerede prøvd denne løsningen flere ganger... Lyden har ikke tatt veien gjennom HDMI, da jeg kun bruker VGA (jeg vet... ganske merkelig, men det er det jeg har for øyeblikket..) Skal høre med broren min når han kommer hjem senere.. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Prøvd å disable onboard audio i biosen? Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2016 Prøvd å disable onboard audio i biosen? Har ikke prøvd dette enda, nei. Skal prøve dette senre i kveld Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 funka i hvertfall for meg når jeg innstallerte mitt lydkort Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2016 funka i hvertfall for meg når jeg innstallerte mitt lydkort Hei. Dette fungerte perfekt! Nå er lyden tilbake gjennom lydkortet Tusen takk for hjelpen -Isak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå